Perşembe 18.07.2013
Son Güncelleme: Perşembe 18.07.2013

Reklamınıza alet etmeyin!

Güneydoğulu genç işadamları, bölgeye gelip bol vaatte bulunup icraata geçmeyen iş dünyasına tepki gösterdi. ‘STK’lar burada reklamını yapıp, kebap yiyip gidiyor’ diyen genç patronlar yerel girişimciler yetiştirmek için kolları sıvadı. Projeyi TÜGİAD-GÜNGİAD hayata geçirecek. Bir yıl sürmesi beklenen çalışmanın 10 maddelik yol haritası hazır

Sık sık iş dünyasının gövde gösterilerine sahne olan Güneydoğu'daki genç işadamları bu durumdan rahatsızlıklarını dile getirdiler. Yıllardır bölgelerine gelen iş dünyası temsilcilerinin vaatlerinin havada kalmasından şikâyet eden patronlar, kendi girişimcilerini yetiştirmek için düğmeye bastı. Organizasyonun öncülüğünü Güneydoğu Genç İşadamları Derneği (GÜNGİAD) ve Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) yapıyor. Bölgedeki yatırımların artması için akademik bir çalışma yaptıklarını ifade eden GÜNGİAD Başkanı Hakan Akbal, "Bölgemizde girişimci kültürü ne yazık ki çok düşük. Bugüne kadar hep dışarıdan yatırımcı bekledik. Ancak buraya gelen birçok STK, bölge üzerinden reklamını yapıp gitti. Daha kalıcı bir çözüm için hareket geçtik" şeklinde konuştu.

KEBABA HER ZAMAN BEKLERİZ

Güneydoğu'da girişimcilik kültürünü yaymak için üç ayaktan oluşan bir proje tasarladıklarını ifade eden Akbal, sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Yatırım vaatleri hep havada kaldı. Sağolsunlar kebabımızı yiyip dönüyorlar. Kebaba her zaman bekleriz. Ancak yatırım da istiyoruz." "Projeyi TÜGİAD ve bölgemizin dinamiklerinden yararlanarak hayata geçireceğiz" deyin Akbal, şöyle devam etti: "Eğitimler konusunda Dicle Üniversitesi ile işbirliğine gideceğiz. Projeyi bölgenin geneline yaymak için 'Girişimcilik Yarışması' adı altında geniş katılımlı bir organizasyon yapacağız. Ayrıca bölgedeki yatırım imkânlarına yönelik paneller de düzenleyeceğiz" dedi. Güneydoğu Anadolu'da start alacak yerel girişimci yetiştirme projesinin finansmanını Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) üstlendi. Genç işadamları olarak Türkiye'nin her noktasındaki girişimcilerle daha güçlü bir iletişim halinde olduklarını söyleyen TÜGİAD Başkanı Ali Yücelen, hedeflerinin Güneydoğu'da kalıcı ekonomik gelişmeler yaratmak olduğunu söyledi.

KLİŞELERİ YIKMALIYIZ
Projeye finansman olarak katkı sağlayacaklarını da ifade eden Yücelen, "İş dünyasında bazı klişeleri kırmak istiyoruz. Bunların başında da vaat tüccarlığı geliyor. Ne yazık ki birçok kesim, bölgeye gidip konuşma yapmayı icraat sayıyor. Genç işadamları olarak biz icraata dayalı söylem kararı aldık. Bu projeyle hem bir bilinç değişimi yapacağız hem de kalıcı bir girişimcilik kültürü bırakacağız."
YEREL GİRİŞİMCİLER NASIL YETİŞTİRİLECEK?
Dicle Üniversitesi ile sertifika programı düzenlenecek.
Bu kapsamda 44 saatlik ders çalışmaları gerçekleşecek.
Pazarlama planı ve finansal okuma eğitimleri verilecek.
Konuya ilişkin akademik araştırmalara yapılacak.
Genç işadamları eğitimlere konuşmacı olarak katılacak.
Girişimcilik Yarışması düzenlenecek.
Adaylar girişimcilik projelerini jüriye sunacak.
Programın birincisine ödül verilecek.
Girişim fikrine gerekirse ortak olunacak
6'ncı Bölge'de teşviklerle ilili paneller organize edilecek.
KENDİ GÖBEĞİMİZİ KENDİMİZ KESECEĞİZ
Güneydoğu Genç İşadamları Derneği (GÜNGİAD) Başkanı Hakan Akbal, hedeflerinin Güneydoğu'da girişimcilik kültürünü geliştirmek olduğunu ifade ederek, "Kendi göbeğimizi kendimiz kesmek istiyoruz. Bu kapsamda da daha çok ekonomi temelli proje üreteceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.