Pazar 21.07.2013

Ben sana mecburum

Y kuşağını şirket yöneticilerine sorduk. Yüzde 68'i kurumların bu kuşağa göre değişmesi gerektiğini söylüyor
Yüzde 92'si Y kuşağının kurumun rekabetçiliği ve sürdürülebilirliğine katkı sağlayacağına inanıyor
StratejiCo ve Era Araştırma'nın hazırladığı "Y kuşağı çalışanı ateşten gömlek" araştırması patronların bakış açısını ortaya koydu. 25 yöneticiyle yapılan araştırmada patronlara 'Y kuşağı ile kurum kültürü uyumu, yöneticilerin iletişimi, bu gruptaki çalışanlarının kurumlarına bağlılık düzeyi ve kurumun rekabetçi olması ve sürdürülebilirliği sağlamasındaki etkisi' soruldu.

AYNI DİLİ KONUŞUYORUZ

Yöneticilerin yüzde 68'i kurum kültürünün Y kuşağının taleplerine göre değişmesi gerektiğini belirtti. Yüzde 28'i ise bu yaş grubundakilerin kurumlara ayak uydurması gerektiği görüşünde. Araştırmadan çıkan ilginç bir veri de Y kuşağı ile patronların iletişimi. Yöneticilerin yüzde 92'si bu kuşakla aynı dili konuştuğunu söylüyor. Bu kuşağın kurumlara bağlılık oranı ise diğer çalışanlara göre düşük düzeyde.
3 yılda % 50 çalışan

8 yöneticiyle yapılan odak grup çalışmasında da anket sonuçları değerlendirildi. Çalışmaya katılan yöneticiler Y kuşağının özelliklerini ve işyerinde neler istediklerini anlattı. Yapılan araştırmalara göre 2016'da çalışanların yüzde 50'sinin Y kuşağından oluşacağı bilgisi verildi.

Müge Eryılmaz
(Avea):
Bizim sektörümüzde istihdamını yarısını Y kuşağı oluşturuyor. Kuruma en önemli katkıları hız ve dinamizm. Hızlı karar almayan yöneticiye kafalarında eksi puan yazıyor. Birebir ilgiyle daha çok motive oluyorlar. Sürekli olarak onlara geri bildirim veren bir yönetici istiyorlar.
Gülven Aytekin
(Amrop):
Onları sürekli eğitip, uzmanlaştırıyoruz. Keyif aldıkları yerleri seçtiriyoruz. Uzaktan çalıştırıyoruz. Elektronik ticaret, teknoloji ve telekom sektörünün yüzde 70'i Y kuşağından oluşuyor. Ancak endüstriyel ve emek yoğun sektörlerde bu kuşak sıkıntı yaşıyor.
Barış Onay
(Yapı Endüstri Merkezi):
Dünyadaki bilgi devrimi eşit dağılmış değil. 2000'lerde Paris'e gittiğimde Türkiye'nin en hızlı bağlantısı 56 kb'lıktı. Buna çok ciddi paralar ödeniyordu. Paris'te ise en yavaşı oydu. Parisli bir gencin Y geçişiyle Türkiye'yle aynı değil.
Hüsnü Dinçsoy
(PwC):
Bunlara Millenium kuşağı da deniyor. Bu konuda bazı araştırmalar var. Birine göre 2020'li yıllarda tüm dünyada çalışanların yüzde 50'sini bu millenium kuşağı oluşturacak. Diğerinde ise 2016'da çalışanların yüzde 70'i bu kuşaktan olacak.
Akın Algül
(Kervancı):
Y kuşağını daha çok muhasebede çalıştırıyoruz. Bizden akıllılar. Projeye çok bağlılar.
Altuğ Beşer
(Parantez):
Ben 6 Haziran 1988 doğumluyum. İdealist Bilişim Şirketinin CEO'suyum. Parantez. com diye bir proje yürütüyoruz. Şu an 25 kişiyle çalışıyoruz. Cuma günleri 'happy hour' yapıyoruz. Herkes birasını, bilgisayarını alıyor. Saatlerimiz çok esnek.
İlham Ercan
(Tempo Lojistik):
Bizim çalışan profilimiz geniş. Kamyon şoförü de okuma yazma bilmeyen dağıtımcılar da var. Yöneticilerimiz ise çok eğitimli. Patron şirkette baba figürüne sahip. Dengeyi teknolojiyle çözdük. Takdir edilmek istiyorlar.
Ferda Kertmelioğlu
(Mobilera):
Gezi Parkı'ndaki trend makro trenlere dönüşmeye başladı. O yüzden herkes kendini ona göre pozluyor. Yönetilmek istemiyorlar. Onları yönetemiyorsunuz ancak yönetişebiliyorsunuz. Feedback veriyorsunuz. Görsel zekaları çok fazla.
Araştırmaya katılanlar
Müfit Ülke (Duravit Yapı)
Filiz Zühra Kaya (ING Bank)
Meral Saçkan (MPR Pazarlama)
Korkut Mustafa Yazan (Türk Pirelli)
Dr. Hikmet Oray Yalçın (Ülker)
Ali İhsan Beyhan (Aksu Enerji)
Selim Erbay (Doruk Gıda)
Murat Anteplioğlu (Garanti Leasing)
Mehmet Ali Berkman (Akkök)
Yaşar Altıparmak (Bornova Yapı)
Funda Ergülen (Communication Partner)
Haluk Dortluoğlu (BİM)
Uğur Dumankaya (Dumankaya İnşaat)
Kaan Emek (K2 İş Geliştirme)
Ceyhan Baştürk (Adel Kalemcilik)
Aylin Taşkıner (Bersay)
Emre Çamlıbel (Soyak)
Gökhan Tezel (Aygaz)
Mehmet Selçuk Ergin (Global)
Berna Acar (Umur Basım)
Barika Göncü (BG İletişim)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.