Pazar 21.07.2013 00:00

Pakmaya pastacılık pazarına girdi

Dünyanın en büyük 3 maya üreticisinden biri olan Pakmaya, gıda şirketi olma yolunda yeni adımlar atıyor.

Şubat ayında 200 milyon dolarlık profesyonel pastacılık ürünleri pazarına giren Pakmaya, 3 yıllık bir strateji belirledi. Buna göre önümüzdeki 3 yıl boyunda üretiminin yüzde 80'ini pastacılık ürünlerine ayıracak olan Pakmaya, Türkiye genelindeki 30 bin pastane işletmesini hedefliyor. Pakmaya aynı hedefler doğrultusunda şu an 65 olan pastacılık ürün portföyünü 2014 yılı sonunda 200'e çıkarmış olacak. Türkiye genelinde 30 bini aşkın pastacılık işletmesine karşın 100'e yakın üretici firma bulunuyor. Yüzde 75'inin İstanbul ve Ankara'da bulunduğu pastaneler ağırlıklı olarak Marmara Bölgesi'ne yayılmış durumda.
Öncelikli hedef pastaneler
Gıda sektöründeki yeni stratejileri ile ilgili bilgiler veren Pakmaya Pastacılık Ürünleri Satış ve Pazarlama Müdürü Eyüp Doruk, bu yılın Şubat ayında tatlı piyasasına giriş yaptıklarını hatırlatarak, "Bugüne kadar sanayi endüstrisi için üretim yapan bir şirkettik. Şu an ise üretim ve satış şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Şubat ayında pastacılık alanına 40 ürün ile girmeyi planlarken, şu an ürün portföyümüzü 65'e çıkardık. Her 3 ayda bir yeni ürünlerimizi portföyümüze katmayı planlıyoruz. 2014 sonuna kadar pastacılık ürün portföyümüzü 200'e çıkaracağız. Buradan da anlaşılacağı üzere, öncelikli hedefimiz pastaneler" dedi. Pastacılık sektöründe en hareketli dönemin Eylül – Aralık aylarında yaşandığını ifade eden Eyüp Doruk, bu dönem için de hazırlıkların sürdüğünü ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.