Salı 23.07.2013

Ya sigorta ya da zorunlu misafirlik

Deprem sonrasında uzun süreli zorunlu misafirliğin yaratacağı sıkıntılardan yola çıkarak reklam hazırlayan DASK, 'Depremde eviniz hasar görürse kime misafir olacaksınız' diye sorarak sigortanın önemini vurguluyor

Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK), zorunlu deprem sigortasının önemine dikkat çekmek amacıyla yeni reklam kampanyası başlattı. DASK, yeni reklam filminde sokaktaki vatandaşa "Depremde eviniz hasar görürse kime misafir olacaksınız?" sorusunu yöneltiyor. DASK, konutlarda hasar yaratacak bir depremin, zorunlu deprem sigortası olmadığında zorunlu misafirliğe neden olabileceğini hatırlatıyor. "Zorunlu deprem sigortanızı yaptırın, zorunlu misafirlikten kurtulun" sloganlı yeni reklam filmini değerlendiren DASK Koordinatörü İsmet Güngör şunları ifade etti: "Türkiye gibi deprem riski yüksek bir ülkede her an hasar yapıcı bir deprem yaşayabiliriz. Bu tür depremler konutları tamamen yıkmasa da oturulamaz hale getirebiliyor. Biz de yeni reklam filmimizde bu konuya dikkat çekip sokaktaki vatandaşa 'Depremde eviniz hasar görürse kime misafir olacaksınız?' diye soruyoruz. Uzun süreli zorunlu misafirliğin yaratacağı rahatsızlıktan yola çıkarak zorunlu deprem sigortasının önemine dikkat çekiyoruz." "Çok zor bir soru, bilmiyorum", "Sokaklara, kime misafir olayım ki…", "Aklıma hiçbir şey gelmiyor", "Hiç düşünmedim, ortalıkta kalırım vallahi" gibi yanıtların ağırlık kazandığı reklam filmi, izleyiciyi zorunlu misafirlikten kurtulmak için zorunlu deprem sigortası yaptırmaya çağırıyor. Filmde, DASK'ın Van depreminden sonra 7 bin 500 zorunlu deprem sigortalı konuta 120 milyon TL hasar ödemesi yaptığı bilgisi de paylaşılıyor.
DEPREM RİSKİ ÖNEMSENMİYOR
Yeni reklam stratejisinin belirlenmesinde DASK'ın son yaptırdığı kamuoyu araştırmasından çıkan verilerin de etkili olduğunu belirten Güngör şöyle konuştu: "2012 yılı Kamuoyu araştırmamız, geçmiş yıl araştırmalarından farklı olarak, zorunlu deprem sigortasıyla ilgili farkındalığın yüksek olduğunu, fiyatın ise satın almayı etkileyen ana bariyer olmadığını gösterdi. Yani ev sahipleri zorunlu deprem sigortasını tanıyor ve pahalı olduğunu düşünmüyor. Diğer yandan, araştırma zorunlu deprem sigortası yaptırmamadaki en önemli etkenin düşük deprem risk algısı olduğunu gösterdi. Pek çok kişi depremin kendilerini etkilemeyeceğine inanıyor. Biz de son reklam filmimizde deprem riskini somutlaştıracak konseptlere odaklandık."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.