Flört ediyor ama nikah kıymıyor
Yeni ekonomi müşterilerini analiz etmek için odak grup çalışması yaptık. 7 tüketicinin marka tercihlerini neye göre belirlediklerini sorduk. Y kuşağı tüketiciler markayla flört ediyor ama nikah kıymıyor
Göknur Paslı (Tiyatro Oyuncusu): Elektronik eşya alırken internetten bakıyorum. Eskiden her şey organikti. O dönemde hormonlu yiyecekler daha pahalıydı. Şimdi organiğe para veriyoruz. Hiçbir firmaya güvenmiyorum. Güvenebilirsem en iyisi için bütçemi ayarlamaya çalışırım. Markayı hemen değiştirebilirim.
Kenan Toker (Kamu görevlisi): Televizyonda Sony, Samsung ve LG'yi geçmiş durumda. Buzdolabında Siemens. Kaliteli olan ürün kalitesizden çok farklı değilse ucuzu alırım. Bilgisayarda Dell'den yanayım. Şu an Acer kullanıyorum. Fiyatı ucuz. Sorun çıkarmayan uygun fiyatlı ürün tercih ediyorum. Araştırıyorum. Adidas'ı seviyorum. Ama son dönemde Çin malına döndü. Setanur Demir (Matematik öğretmeni): Param yoksa AVM'lere girmekten kaçınıyorum. Birebir aynı özellikleri olsa da insan önce fiyata bakıyor. Ben de geri dönüşüme önem veren bir ürün kullanmayı isterim. Ama gerekli yüksek standartlara sahip değiliz. Aynı fiyatta servis ağına bakarım.
Serhat Kuyumcuoğlu (Siyaset Bilimci): Sadece alacağım ürünü düşünürüm. Markaya bakmam, ihtiyacım önemlidir. Bilgisayarda HP ve ASUS'u öne çıkarıyorum. Gıda ürünü alırken içeriklerine bakarım. Bilmediğim kelime varsa bırakırım. Kaliteli ve kullandığı maddeler iyiyse fazla para veririm. Digital aletlerde Japon firmaları tercihim.
Bora Can (STK üyesi): Gezi Parkı sürecinden sonra, müşteri olarak düşündüğümde, davranışım satın aldığım ürüne göre değişiyor. Eğer bir şirket çevreye zarar veriyorsa ürününü tüketmem. Çalışanların iş güvenliğiyle ilgili sorunlar varsa almam. Eğer bir gazete çalışanlarının ifade özgürlüğünü kısıtlıyorsa o gazeteyi evime sokmam. GDO'lu ürün tüketmem. Sürekli reklam beni rahatsız ediyor. Bir de şirketlerin sosyal sorumluluğu önemli. Kalite denilince aklıma Arçelik geliyor. Bilgisayarda da Dell... Herhangi bir markaya sadık değilim. Daha iyisini bulduğumda bırakırım. Tabi ki fiyatlar çok önemli.
Gülcan Güneş (Öğretmen): Şu anda dünyada manevi bir arayış var. Y kuşağı da bunun sonucu olarak ortaya çıktı. Ekonomi dünyası şu an çok agresif. Yoğun bilgi kirliliği var. Ürün de rekabet de çok. Bu kirlilik karşısında insanlar manevi bir arayışa yöneliyorlar. Bu yüzden sosyal sorumluluk projeleri önemli.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA | S&P'den Türkiye kararı: Kredi notu yükseltildi
- 2 Bakan Yumaklı duyurdu! Tarımsal destek ödemeleri başlıyor
- 3 Bakan Bayraktar duyurdu! O alanlara yüzer güneş enerjisi santrali kurulabilir
- 4 Yurt dışında yaşayan vatandaşları ilgilendiriyor! Bakan Işıkhan açıkladı: Artık dijital olarak yapılabilecek
- 5 2. Enflasyon Raporu 9 Mayıs'ta açıklanacak
- 6 Yüzde 30 düştü! İşte ikinci el otomobil fiyatlarının son 1 yıldaki değişimi
- 7 İş dünyasından İsrail ile ticaretin durdurulması kararına destek
- 8 Bakan Özhaseki: Depremin hasarlarının giderilmesi için 1240 şantiyede 110 bin kişi çalışıyor
- 9 İstanbul Havalimanı Avrupa'nın en yoğunu!
- 10 SON DAKİKA: Fahiş fiyat artışı ve stokçuluk yapan yanacak! Kanun Teklifi TBMM Başkanlığına sunuldu