Pazar 28.07.2013

Flört ediyor ama nikah kıymıyor

Yeni ekonomi müşterilerini analiz etmek için odak grup çalışması yaptık. 7 tüketicinin marka tercihlerini neye göre belirlediklerini sorduk. Y kuşağı tüketiciler markayla flört ediyor ama nikah kıymıyor

Hasan Palabıyık (Bilgisayar Mühendisi): Babamın yaşıtları teknolojiyle ilgili alışveriş tavsiyelerimi sorar. Bir şey almadan internet ortamında iyice araştırırım. Ürünü alırken cebimdeki paraya ve ihtiyacıma bakarım. Arada çok fark yoksa müşteri alışkanlığı ve servis ağı devreye giriyor. Eskiden bu kadar marka yoktu. Annemler Arçelik ve AEG kullanırdı. Şimdi bir sürü var. Samsung malına güvenmiyor, 3 yıl garanti veriyor. Vestel ramazanda yedi yıl garanti veriyor. Niye ramazanda farklı bir ürün mü üretiyor? Siyasi partiyle özdeşleşmiş markaya da kuşkuyla bakıyorum.
Göknur Paslı (Tiyatro Oyuncusu):
Elektronik eşya alırken internetten bakıyorum. Eskiden her şey organikti. O dönemde hormonlu yiyecekler daha pahalıydı. Şimdi organiğe para veriyoruz. Hiçbir firmaya güvenmiyorum. Güvenebilirsem en iyisi için bütçemi ayarlamaya çalışırım. Markayı hemen değiştirebilirim.
Kenan Toker (Kamu görevlisi): Televizyonda Sony, Samsung ve LG'yi geçmiş durumda. Buzdolabında Siemens. Kaliteli olan ürün kalitesizden çok farklı değilse ucuzu alırım. Bilgisayarda Dell'den yanayım. Şu an Acer kullanıyorum. Fiyatı ucuz. Sorun çıkarmayan uygun fiyatlı ürün tercih ediyorum. Araştırıyorum. Adidas'ı seviyorum. Ama son dönemde Çin malına döndü. Setanur Demir (Matematik öğretmeni): Param yoksa AVM'lere girmekten kaçınıyorum. Birebir aynı özellikleri olsa da insan önce fiyata bakıyor. Ben de geri dönüşüme önem veren bir ürün kullanmayı isterim. Ama gerekli yüksek standartlara sahip değiliz. Aynı fiyatta servis ağına bakarım.

Serhat Kuyumcuoğlu (Siyaset Bilimci):
Sadece alacağım ürünü düşünürüm. Markaya bakmam, ihtiyacım önemlidir. Bilgisayarda HP ve ASUS'u öne çıkarıyorum. Gıda ürünü alırken içeriklerine bakarım. Bilmediğim kelime varsa bırakırım. Kaliteli ve kullandığı maddeler iyiyse fazla para veririm. Digital aletlerde Japon firmaları tercihim.
Bora Can (STK üyesi): Gezi Parkı sürecinden sonra, müşteri olarak düşündüğümde, davranışım satın aldığım ürüne göre değişiyor. Eğer bir şirket çevreye zarar veriyorsa ürününü tüketmem. Çalışanların iş güvenliğiyle ilgili sorunlar varsa almam. Eğer bir gazete çalışanlarının ifade özgürlüğünü kısıtlıyorsa o gazeteyi evime sokmam. GDO'lu ürün tüketmem. Sürekli reklam beni rahatsız ediyor. Bir de şirketlerin sosyal sorumluluğu önemli. Kalite denilince aklıma Arçelik geliyor. Bilgisayarda da Dell... Herhangi bir markaya sadık değilim. Daha iyisini bulduğumda bırakırım. Tabi ki fiyatlar çok önemli.
Gülcan Güneş (Öğretmen): Şu anda dünyada manevi bir arayış var. Y kuşağı da bunun sonucu olarak ortaya çıktı. Ekonomi dünyası şu an çok agresif. Yoğun bilgi kirliliği var. Ürün de rekabet de çok. Bu kirlilik karşısında insanlar manevi bir arayışa yöneliyorlar. Bu yüzden sosyal sorumluluk projeleri önemli.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.