Gerekirse uluslararası ÇED de uygularız!
Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, İskenderun Limanı'na atıfta bulunarak, "ÇED raporunu Türk değil uluslararası standartlara göre almıştık. 3'üncü havalimanında çevre konusuna özel önem vereceğiz" dedi
Üçüncü havalimanı ihalesi için grupla beraber katılmıştım. Bu tarz ihalelere hazırlanma ve proje finansamını benim alanımda olduğundan ekiple birlikte giriyorum. Alıştım artık. Bir de ben içimde heyecanlanıyorum belki ama sonuçta yaptığımız bir hesapla giriyoruz. Ne yapacağımızı, hangi rakama çıkacağımızı biliyoruz. O nedenle zor olmuyor. Açık artırmaysa şayet karşındakinin ne yaptığı önem kazanıyor tabi. Onun heyecanını içimde yaşıyorum.
19 MİLYON YOLCU
Biz 2008'de ihaleye başladık. 18 ay gibi bir sürede yeni terminali açtık. 2007'de 3.9 milyon yolcu vardı, geçen seneyi 15 milyon yolcuyla kapattık. Bu yıl 19 milyonu bulacağız.
BEŞ İYİ ORTAK
BİR AŞAMA İLERİ GİTTİK
Kesinlikle. Bizim zaten birinci ilkemiz sürdürülebilirlik. Yani her projemizde buna çok dikkat ediyoruz. 2011 Aralık'ta İskenderun'u devraldığımızda, Çevre Etki Değerlendirme (ÇED) raporunu sadece Türk standartlarına göre değil uluslararası standartlara göre de yaptık. Yani bir aşama ileri gittik. Tüm projelerimizin ÇED raporu var. Şimdi mesela Sabiha Gökçen'de ikinci pist yapılacak. Ona bile ayrı ÇED raporu istediler. Normalde şöyle düşünebiliriz. Bir pist var, yanına bir pist daha yapılıyor. Ne gerek var ÇED'e, ne fark edecek? Aralarında bir kilometre var, yeri belli. Ama günümüzde bunlar çok önemli. Her yeni yatırımın çevreyle etkileşmesine bakılması gerekiyor.
'İstanbul,Dubai'den ve Doha'dan daha stratejik'
Şöyle bir durum var. Atatürk Havalimanı 45 yıl oldu, yani belli sıkıntıları var. Açıklandı, yeni bir pist yapılamıyor. Sabiha Gökçen 19 milyon yolcuya ulaşıyor. Şimdi ikinci pist yapılacak ama İstanbul artık 2 ayrı büyük şehir. İhtiyaç çok yüksek.
Türk Hava Yolları'nın şu andaki stratejisi çok da doğru bir strateji. Transit yolcu taşıyarak, Lufthansa ya da British ile yarışmak. İstanbul, bir Abu Dabi'den bir Dubai'den bir Doha'dan çok daha stratejik bir yerde. Hem güney kuzey hem doğu batının tam orta noktası. Dolayısıyla Türk Hava Yolları da bu silahını çok da haklı olarak iyi kullanıyor. Şu anda 240 uçakları var ama 400 uçağa çıkacaklarını açıkladılar.
Evet. Dünyanın önemli bir hava yolu oluyor. Biliyorsunuz, Lufthansa, Merkel vasıtasıyla Türk havayollarına ortaklık teklif etti. Neden çünkü bu büyümeyi bu önemli destinasyonu İstanbul'da görüyor. Yani büyük yatırımlara, mega projelere ihtiyaç var. Ama nedir hepimizin görevi? Bence tüm yatırımcıların bunları çevreye uygun, en az zarar verecek şekilde, tüm konulara dikkat ederek yapmak. Biz de bunu yapacağız. Bir numaralı önceliğimiz bu.
GÜNEYDOĞU'DA YATIRIM İŞTAHINI GÖRDÜK
En fazla yatırım yapan grubuz. Yıllardır Doğu ve Güneydoğu Anadolu'dayız. Altı tane çimento fabrikamız var bölgede. En son Bitlis'te yeni bir tane yaptık. Herkes yatırım için çok iştahlı.
Uluslararası ÇED prosedürü gündemde
Kesinlikle. Gerekirse uluslararası ÇED prosedürü uygulayacağız. Biliyorsunuz ÇED sadece doğal ağaçlar, flora ile ilgili değil, aynı zamanda çevre ildeki insanlarla, yaşayanlarla konuşarak, çevre toplantıları yaparak, herkese söz hakkı vererek ilerliyor. Biz de bu prosedüre uymak istiyoruz.
Biz çocukluğumuzdan beri babamla beraber yaz tatillerine giderken, bir de şantiyelere uğrardık. Muhakkak şantiyelerde oturulurdu. Babam bizi hep gezdirirdi. Şimdi oğlumu da alıp çimento fabrikasına götürüyor babam. Yani biz böyle yetiştik. Ben inşaat mühendisi olacaktım. Kardeşim de inşaat mühendisiydi. Annem babam ikisi makine mühendisi. Ortağımız Sezai Bey de makine mühendisi. Hepimiz prototipiz. Kültürümüz aynı.
Benim 24 saatim organizedir. Ne zaman, nerede, ne yapacağım bellidir. Eskiden diyorum ki saatlerimi organize ederdim, şimdi dakikalarımı organize ediyorum.
EN SON HABERLER
- 1 Milyonlarca araç sahibini ilgilendiriyor! Akaryakıt fiyatları için yeni dönem 15 Mayıs'ta başlıyor
- 2 Altın ibresini tekrar yukarı kırdı! Gram, çeyrek, 22 ayar bilezik ve Cumhuriyet altını 6 Mayıs kaç TL?
- 3 Hazine ve Maliye Bakanlığı harekete geçti! Enflasyon fırsatçılarına vergi takibi
- 4 ASELFLIR-500 ile nokta atışı! Bayraktar TB2'den işaretledi MAM-L, KMC, CİRİT vurdu
- 5 Tarımsal atıklar katma değerli ürünlere dönüşüyor
- 6 Çin seddini hibritle aşacaklar
- 7 Çoban bulunamıyor! Maaşı ise dudak uçuklatıyor...
- 8 Satılan 2 elektrikliden 1’i Togg T10X
- 9 Yatırımda Türkiye rüzgârı
- 10 T10X zirveyi bırakmadı! Satılan her 2 elektrikli otomobilden 1'i Togg oldu