Salı 30.07.2013
Son Güncelleme: Salı 30.07.2013

Yapay zekâlı raf üretti

50 yıllık geçmişi olan Standard Raf ve Depo, stok maliyetini düşüren yapay zekâya sahip raflar üretti. IKEA, Coca-Cola ve Arçelik gibi devlere sistemi satan şirket, Almanya'dan Peru'ya 75 ülkeye ihracat yapıyor

Yenilikçi KOBİ'ler, geliştirdikleri çözümlerle dev firmalara ilaç oluyor. Her biri inovasyon harikası olan sistemler yüksek maliyetleri aşağı çekerek uluslararası rekabette avantaj sağlıyor. Geliştirdiği akıllı raflarla stok ve depo sorununu ortadan kaldıran Standard Depo ve Raf Sistemleri de bu şirketlerden biri. Standard Depo, yapay zeka sistemlerini kullanarak 'insansız depolar' tasarlamayı başardı. Üstelik bu deporların ilk müşterileri de IKEA, Coca-Cola ve Arçelik gibi dünya devleri oldu. Şirket bu buluşunu 75 ülkeye ihraç ediyor.
15 BİN TIR TAŞIDI
Şirketin 1962'de kurulduğunu anlatan Standard Depo ve Raf Sistemleri Genel Müdürü Ersan Alkan, o tarihten bu yana kullanılan çeliğin taşınmasında 15 bin TIR'ın yollara düştüğünü belirtti. Alkan, "Bugüne kadar 50 milyon metre profil ürettik. İnsansız, bilgisayar kontrollü ve koridorlarda istifleyicilerin çalıştığı depolarinşa ediyoruz. Mekik adında makinelerle fark yarattık. Aynı zamanda servis hizmeti de veren Avrupa'nın ilk şirketi olduk" diye konuştu.
PERU'YA GİDİYOR
Avrupa'nın doğal pazarları haline geldiğini söyleyen Alkan bunun yanında Peru, Fransa, Litvanya, Libya, Azerbaycan ve Ürdün gibi ülkelere de ihracat yaptıklarını kaydetti. Alkan sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'de ilk 1.000'deki firmaların neredeyse tamamıyla iş ortağıyız. İş ortaklarımızdan Omsan'dan "2012 Yılı Tedarikçisi" ödülünü aldık."

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?

3 Akıllı depo ve rafların kurulacağı şirkette önce tüm ticari işleyişin röntgeni çekiliyor. 3 Her firmaya özel yazılım ve donanımlar geliştiriyor. 3 Depoda her santimetrekare değerlendiriliyor. İnsansız, bilgisayar kontrollü manyetik dalgalı koridorlar kuruluyor. 3 Depo içindeki istifleyici robotlarla koridorlar senkronize ediliyor. 3 Milimetrik hesaplarla taşıma ve depolama yapılıyor. 3 Ürünlerin hacim ve büyüklüğüne göre raflar kendini dizayn ediyor.
'MİLİMETRİK HESAPLAR YAPIYORUZ'
Ticarete yön veren firmaların bu sistemleri tercih etmesinin ekonomide Türk şirketlerinin belirli bir noktaya geldiğinin göstergesi olduğunun da altını çizen Ersan Alkan şöyle devam etti: "Bu karmaşık sistemler, ihtiyaç ve yer durumlarına göre de şekilleniyor. Bu işte milimetrik hesapların tutulduğu, çok düşük toleranslarla çalışılan mühendislik alt yapısı, bilgi birikimi, tecrübe ve nitelikli işgücü gerekiyor. Sektörde, mühendislik yaklaşımından uzak, uluslararası yönetmeliklere uymayan, düşük kaliteli firmaların etkisi oldukça fazla. Ancak iyi markalar bunlara talep göstermiyor."
ŞİRKET NELER BAŞARDI?
Standard Depo ve Raf Sistemleri, Türkiye'de birçok ilke imza atmış şirketlerden biri. Türkiye'nin ilk SILO (Giydirme Depo Sistemi) projesini gerçekleştiren firma, 70'ten fazla uygulama yaptı. İyte diğer ilkler:
Arçelik için kurulan Türkiye'nin ilk otomatik depo sistemi
ETİ için tasarlanan dünyanın en uzun kanal derinliğine sahip Mekik Raf Sistemi deposu
Ülker için -28 derece ısıya sahip Türkiye'nin ilk giydirme soğuk hava Mekik Raf Sistemi
Bauhaus'un tüm mağazalarının depo raf sistemleri
Coca Cola'nın Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan ve İsrail'deki operasyonlarının tüm depoları
İsveçli mobilya ve ev dekorasyonu devi IKEA'nın Türkiye'deki tüm mağazaları

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.