Giriş Tarihi: 1.8.2013

İnternette hız tutkunlarına 4G bereketi

GSM devleri internette hız rekoruna imza attı. 4G hizmetlerini noter huzurunda laboratuvarda test eden Turkcell ve Vodafone Türkiye, bilgi teknolojilerinde yeni çağın habercileri oldu

3G'nin Türkiye'deki dördüncü yıldönümünde GSM devleri dördüncü nesil telekomünikasyon hizmetlerini (4G) kamuoyuna tanıttı. 4G uygulamalarıyla çıtayı yükselten Turkcell ve Vodafone, internet hızında gelinen noktayı gözler önüne serdi. Turkcell, 4G'nin geleceği olarak görülen hız unsurunu Huawei'nin teknik desteğiyle laboratuvar ortamında deneyerek 900 Mbps'e kadar ulaştırdı. Basın önünde yapılan testte Türkiye'nin hız rekoru kırıldı. Vodafone Türkiye de İstanbul Maslak'taki merkezde noter huzurunda aynı testi yaptı. Tek modem kullanılan testte, LTE Advanced altyapısı üzerinde 300.1 Mbps hıza ulaşıldı. İki şirket arasındaki hız farkı dikkat çekerken, Turkcell'in performansının Bilgi Teknolojileri Kurulu'ndan (BTK) 1800 ve 2600 MHz frekans bantlarının her birinden 3'er adet 20 MHz'lik taşıyıcı kullanma izni almasına dayandığı belirtildi. Vodafone ise 20+20 yani 40 MHz'lik izin aldı.
REKOR KIRILDI

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, "Bu testlerle, Türkiye rekoruna imza attık ve dünyada da bu hızları deneyen sayılı operatörler arasına girdik" dedi. Vodafone Türkiye Teknolojiden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Jorge Fernandes de, "Global gücümüzle ülkemizin teknoloji altyapısını dünya liginde üst sıralara taşımak üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.