Son Güncelleme: Pazar 04.08.2013 12:58
Türkiye'nin en pahalı semtleri
Türkiye'nin en pahalı, en yaşanır ve en eğitimli şehri Beşiktaş ve Beyoğlu ilçeleriyle İstanbul oldu.
Adana, Ankara, Antalya, Bursa, İstanbul, İzmir ve Kocaeli başta olmak üzere Türkiye'nin önde gelen büyükşehirlerinde yapılan araştırma, 2013 yılı birinci yarı verilerinden ilçe ve mahallelerin göreli sosyoekonomik dereceleri ile sıralamalarını detaylı bir şekilde gösteriyor. Kullanılan değişkenler yardımıyla bölgeleri refah, yaşanabilirlik ve kültürel düzeylerine göre sıralayan çalışmada, A plus (+) şehir sıralamasında İstanbul'un ardından İzmir ve Adana geldi.
TÜRKİYE'NİN A PLUS (+) ŞEHRİ İSTANBUL
2013 yılının ilk 6 ayının verilerini ortaya koyan SED raporuna göre, Türkiye'nin en pahalı, en yaşanır ve en eğitimli yani A plus (+) mahallelerinde ilk üç şöyle sıralanıyor:Şehir İlçe Mahalle Derece Sıralama
İstanbul Beşiktaş Bebek A+ 1.
İstanbul Beyoğlu Gümüşsuyu A+ 2.
İstanbul Beşiktaş Etiler A+ 3.
Kandilli, Arnavutköy ve Florya gibi bölgeler son 5 yıl içerisinde A derecesinden, A+ derecesine yükselirken, Türkiye'den A+ listesine giren İstanbul haricinde mahallenin olmadığı görülüyor. İstanbul'da A derecesi ile listeyi takip eden 17. ve 18. mahalleler de Şişli'nin Harbiye ve Beykoz'un Acarkent mahallleri oldu.
YÜKSELEN DEĞERLER: İSTANBUL, İZMİR VE ADANA
Üst sıralardaki bölgeler yerlerini korumakta daha dirençli olurken alt sıralardaki bölgelerde kıyasıya bir mücadele bulunuyor. 2007'den bu yana derecelendirme çizelgesinde oldukça hızlı çıkış yapan mahalleler göze çarpıyor. Fikirtepe ve Sancaktepe bölgeleri bu özellik ile başı çekerken, Türkiye genelinde son 5 yılda hatırı sayılır oranda değer ve prestij kazanan mahallelerin başında gelenler şöyle sıralanıyor:Şehir İlçe Mahalle Derece Sıralamadaki Değişim
İstanbul Sancaktepe Abdurrahmangazi B- +70
İstanbul Kadıköy Fikirtepe C+ +62
İstanbul Kartal Soğanlık B +60
REIDIN Veri Uzmanı Orhan Vatandaş, REIDIN-SED çalışmasına sadece gayrimenkul geliştiricileri, yatırımcı ve danışmanlarının değil aynı zamanda banka, telekom, perakende ve hızlı tüketim şirketlerinden de gösterilen ilginin kendilerini mutlu ettiğini belirterek, "CRM departmanlarının müşteri segmentasyonu, önceliklendirme, bölgesel kategorizasyon çalışmalarında da son dönemde yoğun şekilde kullanıldığını görüyoruz. Dereceleri salt gayrimenkul fiyatları ile özdeşleştirmemek gerekir zira eğitim süresi, eğitim seviyesi, nüfus ve konut yoğunluğu gibi değişkenleri de içeriyor" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 T.C. İstanbul Anadolu 29. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ
- 2 SDN Summit 2024 İstanbul'da gerçekleştirildi
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 4 İstanbul'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 5 Bakan Kacır: KOSGEB şehir şehir gezecek ve girişimci seçmelerine başlayacak
- 6 SMMM'de takvim belli oldu! Resmi Gazete yayımlandı!
- 7 SON DAKİKA: Bakan Işıkhan'dan asgari ücret açıklaması
- 8 Bakan Uraloğlu'dan Sivas-İstanbul YHT seferleri açıklaması
- 9 Bakan Şimşek: KDV artışı yapılmadı! Gıdada istismara geçit verilmeyecek
- 10 TESK Başkanı'ndan düğün sezonu açıklaması: 500 milyar TL'lik katkı...