Salı 13.08.2013 00:00
Son Güncelleme: Salı 13.08.2013 17:00

Ayrana ''milli'' doping

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 'milli içkimiz' dediği ayrana büyük bir talep gerçekleşti.

Ticari süt işletmelerince haziran ayında 692 bin 008 ton inek sütü toplanırken, ''milli içecek'' tartışmalarına konu olan ayran üretimi, bir önceki yılın haziran ayına göre yüzde 14,4 artış göstererek 53 bin 907 ton olarak gerçekleşti. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2013 yılının Haziran ayında toplanan inek sütü miktarı, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,9 azalarak, 692 bin 008 ton oldu.
Haziran ayında ticari süt işletmeleri tarafından içme sütü üretimi 84 bin 228 ton olarak gerçekleşti ve bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2,8 azalış gösterdi. İnek peyniri üretimi 52 bin 571 ton ile bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 9,1 arttı. Koyun, keçi, manda ve karışık sütlerden elde edilen peynir çeşitleri ise 4 bin 289 ton ile bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,4 artış kaydetti.
Yoğurt üretimi 95 bin 010 ton ile bir önceki yılın aynı ayına göre değişim olmadı. Ayran üretimi ise 53 bin 907 ton ile bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14,4 artış gösterdi.
Ayrıca kaymak üretimi 2 bin 344 ton, koyulaştırılmış (konsantre) süt üretimi 260 ton, tam yağlı, yarım yağlı süt tozu ve kaymak tozu üretimi 3 bin 858 ton, yağsız süt tozu üretimi 3 bin 942 ton, tereyağı üretimi ise 3 bin 369 ton olarak gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.