Giriş Tarihi: 14.8.2013 16:14

Ortadoğu altında kriz dinlemiyor

Türkiye’nin en iddialı olduğu sektörlerden kuyumculuk ve mücevheratta özgün tasarımlar yurt dışından da büyük ilgi görüyor.

Diyarbakırlı kuyumcu ustası Berç Yamacıyan'ın oğlu Arto Yamacıyan, Osmanlı'dan esintiler taşıyan geleneksel yöntemlerle üretilen koleksiyonları Türk ve dünya kadınlarının beğenisine sunuyor.
Yamachi adlı altın markası ile Rusya ve Ortadoğu'nun çeşitli ülkelerinden de siparişler alan Arto Yamacıyan Avrupa başkentlerinde de önümüzdeki yıllarda mağazalar açma hedefinde. Türk firmalarının Ortadoğu ülkelerinde çok talep gördüğünü belirten Yamacıyan, altına düşkün olan Ortadoğulu kadınların ekonomik kriz tanımadığını söyledi. Bugün Ortadoğu ülkelerindeki çalkantılı hayatın bile satışlarını etkilemediğini belirten Yamacıyan, altının Ortadoğu kadınları için vazgeçilmez olduğunu söyledi.
Osmanlı motiflerinin haricinde, gündelik takılarda da sıradışı tasarımlara imza attıklarını önemle belirten Arto Yamacıyan, Türkiye'nin her bölgesinde "cornerlar"ı olduğunu, bu "cornerlar"ın sayısının da her geçen gün arttığını belirtti. Yurt dışında mağazalaşma sürecine girmeden önce yurt içinde bayilik verdikleri kuyumcuların sayısını arttırmanın ilk hedefleri olduğunu söyleyen Yamacıyan sözlerine şöyle devam etti:
"Ortadoğu ve Rusya gibi ülkelere önceki yıllarda da mal veriyorduk fakat geçtiğimiz 2 yıl içerisinde bu bölgedeki ülkelerden gelen talepler gittikçe artmaya başladı. Biz de bu talepler doğrultusunda koleksiyonlar hazırlamaya başladık, eğer bu şekilde devam ederse önümüzdeki yıllarda Avrupa başta olmak üzere, Ortadoğu ve Rusya gibi ülkelerde de mağazalaşma sürecine girmeyi arzuluyoruz.
Kadınların altına ve mücevhere olan ilgisi bizim tasarımlarımızı daha değerli kılıyor.
Türk kadının beğenisine sunduğumuz sıradışı koleksiyonların, dünyanın çeşitli bölgelerindeki kadınlar tarafından büyük ilgi görmesi, Türk kadının modaya ve sanata ilgisininin adeta bir kanıtı. Hazırladığımız Modern Arabesk tasarımlarda Osmanlı motiflerinden etkileşimler görmek mümkün. Bu yüzden hazırladığımız koleksiyonların yurtdışında da büyük talep görmesi açıkçası bizi fazla şaşırtmıyor. Dünyada tasarıma verilen değer, koleksiyonlarımıza duyulan ilgiyle doğru orantılı. Taklit eden değil, taklit edilen olmak hem Yamachi firmasının hem de ülkemizin marka değerini bütün dünyada arttırdığını düşünüyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.