Perşembe 15.08.2013
Son Güncelleme: Perşembe 15.08.2013

Avrupa'yı Almanya ve Fransa sırtladı

Avrupa resesyondan, Almanya ve Fransa'nın desteğiyle çıkıyor. Euro Bölgesi'nde büyüme beklentileri aşarak yüzde 0.3 oldu. Bölge, 7 çeyrek sonra ilk kez büyüdü

Son yılların en büyük ekonomik durgunluğunu yaşayan Euro Bölgesi resesyondan çıktı. İkinci çeyrekte beklentileri aşan büyüme oranı yüzde 0.3 oldu. Böylece 7 çeyrek sonra bölge ilk kez büyümüş oldu. 2011'den bu yana görülen en hızlı büyümeye de imza atıldı.

BÜYÜME BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE

Kıtanın iki büyük ekonomisi Almanya ve Fransa'dan gelen güçlü büyüme rakamları Euro Bölgesi'nin tarihinin en sert resesyonundan çıkmasına yardım etti. Avrupa Birliği İstatistik Kurumu Eurostat'ın verilerine göre, Euro Bölgesi'nde gayrisafi yurtiçi hasıla (GSYİH) birinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0.7 ile beklentilerin altında daralmıştı.Almanya'da büyüme ilk çeyreğe göre yüzde 0.7 arttı. Fransa ekonomisi ise aynı dönemde yüzde 0.5 büyüdü. Cumhurbaşkanı Francois Hollande'nin Mayıs 2012'de göreve gelmesinden bu yana en iyi çeyrek dönem performansını gösterdi. Ekonomistler, Almanya'nın yüzde 0.6, Fransa'nın ise yüzde 0.2 büyümesini bekliyordu.
Bulgaristan
-0.1
Hollanda
-0.2
Macaristan
0.1
Polonya
0.4
Belçika
0.1
Çek Cum.
0.7
Almanya
0.7
Fransa
0.5
İspanya
-0.1
İtalya
-0.2
Kıbrıs Rum K.
-1.4
Portekiz
1.1

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.