Cumartesi 17.08.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 17.08.2013

'Gezi'nin faturası gıdaya çıktı

Gezi olaylarının yarattığı psikolojik gerilim gıdayı vurdu. Olayların yaşandığı haziranda perakende satış hacmi gıda ve içecekte % 3.1 düştü. Gıda perakendecileri "Tüketicilerin psikolojisi etkilendi" diyor

Gezi Parkı olayları en çok gıdayı etkiledi. Perakende satışlarda psikolojik etki yaratan olaylar, tüketiciyi daha az harcamaya sevketti. Negatif rakamlar Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) yaptığı araştırmaya da yansıdı.

HACİM %5'E YAKIN DÜŞTÜ

TÜİK'in 2013 yılı haziran ayı 'Perakende Satış Hacim Endeksi'ne göre genel hacim bir önceki aya oranla yüzde 4.2 düştü. Gıda, içecek ve tütün yüzde 3.1, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışları yüzde 4.6, otomotiv yakıtı ise yüzde 4.3 düştü. Bu dönemdeki satışlar bir önceki yılın haziran ayına göre de yüzde 5.4 azaldı. Haziran ayında ciro ise bir önceki aya göre yüzde 2.8 oranında düştü. Aynı dönemde, gıda, içecek ve tütünde yüzde 0.8, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlarında yüzde 4.1 ve otomotiv yakıtında yüzde 2.8 daralma görüldü.
İNDİRİME RAĞMEN AZALDI
Gezi Parkı olaylarının tüketiciler üzerinde negatif etki yarattığını söyleyen Hatipoğlu Marketler Zinciri CEO'su Nurullah Öztürk, "Türkiye duygusal bir toplum. Psikolojik faktörler alışverişi etkiliyor" dedi. Zincir marketler ve tedarikçilerin bu dönemde büyük indirim kampanyaları yapmalarına rağmen, ciroda yine de düşüş yaşandığına işaret eden Öztürk, şöyle konuştu: "Hatipoğlu olarak hemen kampanya başlattık. Ancak büyüme oranımız yüzde 35'lerden 20'lere indi."

YERELLER ÖNE GEÇTİ

Biçen Marketleri'nin sahibi İhsan Biçen, haziran ayında cirolarının bir önceki aya göre yüzde 1.2 düştüğünü söyledi. Biçen, ulusal zincirlerin yerellere oranla daha yüksek kayıp yaşadığını belirterek, "Tüketiciler böyle dönemlerde yerel marketlere gidiyor" dedi.
TGDF Başkanı Şemsi Kopuz
Gerginlik yeme içmeyi etkiledi

Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) Başkanı Şemsi Kopuz, haziran ayında Gezi Parkı olaylarının psikolojik etkisiyle satışların azaldığını söyledi. Sadece gıda değil Türkiye ekonomisinin de olaylardan etkilendiğini belirten Kopuz, "Gerginlik vatandaşın yeme içme faturasına yansıyor" dedi.
TAMPF YKB Vahap Küçük
Mayıs ayında yüksek ciro yaptık

Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük, perakende sektörünün mayıs ayını çok iyi geçirdiğini söyledi. Gezi olaylarının ciroyu etkilediğini kaydeden Küçük, "Tabii mayıs ayında çok iyi ciro yaptığımız için Gezi olayları nedeniyle satışlar düştü. Ancak İstanbul Shopping Fest bize iyi geldi" diye konuştu.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.