Cumartesi 17.08.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 17.08.2013

Kredi kartlarının limiti maaş kadar olacak

Bankaların bireysel kredi kartı alacaklarının yüzde 43 oranında artması Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nu (BDDK) harekete geçirdi. Kurum, hem alacakların artması hem de takipteki kredilerdeki tehlikeli gidişi önlemek için de 3 ayrı taslak hazırladı. Buna göre, maaşı bin lira ve altında olanların kredi kartı limiti de aynı olacak. Kurumdan yapılan açıklamada, 2012 başından itibaren bireysel kredi kartı alacaklarının yüzde 43 arttığına ve bu artışın yüzde 84'lük kısmının taksitli kredi kartı alacaklarından kaynaklandığına dikkat çekildi. Sermaye yeterlilik taslağına göre, kredi kartıyla mal ve hizmet alımı için veya nakit kullandırılan kredilerin kalan vadesi 1-6 aya kadar olan taksit ödemelerine uygulanan risk ağırlığı yüzde 75'ten yüzde 100'e çıkarılacak. Kalan vadesi 6-12 aya kadar olan taksit ödemelerinde yüzde 150 olan risk ağırlığı 200'e, 12 ayı aşanlarda yüzde 200'den 250'ye çıkarılacak.
BİN TL SINIRI GELİYOR
Tebliğ ile genel karşılık oranları ihracat kredilerinde yüzde 1'den sıfıra, KOBİ kredilerinde ise yüzde 1'den 0.5'e indirilecek. Kredi kartlarında 15 bin TL'ye kadar olan limitlerde asgari ödeme tutarının yüzde 25'ten 30'a, 15-20 bin TL arasında ise yüzde 30'dan 35'e yükseltilecek. Geliri 1.000 lira ve altındakiler için limit bin TL'yi geçmeyecek. Limiti bin TL üzerinde olanların gelirini belgelendirmesi istenecek. Gelirler sürekli kontrol edilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.