Giriş Tarihi: 20.8.2013

17 milyon konutun yüzde 34'ü sigortalı

Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK), 17 Ağustos 1999'da meydana gelen 7.4 büyüklüğündeki Marmara depreminin 14. yıldönümünde zorunlu deprem sigortasında yaşanan gelişmeleri değerlendirdi. Marmara depreminin ardından 2000 yılında uygulanmaya başlanan zorunlu deprem sigortası, 18 Ağustos 2012 tarihinde yürürlüğe giren Afet Sigortaları Kanunu'nun ardından önemli artış kaydetti. Ülke genelinde 5,8 milyon konutun zorunlu deprem sigortasıyla güvenceye alınması sağlandı. Ulaşılan bu rakamla, Türkiye'de zorunlu deprem sigortası kapsamına giren yaklaşık 17 milyon konutun yüzde 34'ü sigorta sistemine dâhil edildi.
'DASK'TA BÜYÜK SIÇRAMA YAŞANDI'
DASK Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, son bir yıl içinde zorunlu deprem sigortalı konutlarda yüzde 48 artış sağlandığını vurgulayarak şunları ifade etti: "Geçen yıl 18 Ağustos'ta yürürlüğe giren Afet Sigortaları Kanunu, zorunlu deprem sigortasının yaygınlaşması konusunda bir dönüm noktası oldu. Önceki 5 yılda ortalama yüzde 8 olan yıllık artış oranında büyük bir sıçrama sağlandı. Poliçe kontrol noktalarının kanunla birlikte genişletilmesi ve tanıtım etkinliklerinin artırılması sayesinde bir yıllık sürede yüzde 48 artış sağlanarak zorunlu depdem sigortalı konut sayısı bugün 5,8 milyona yükseltildi"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.