Perşembe 22.08.2013

'Araştırmalar PR aracı olmamalı'

Yeni yapılanma sürecine giren Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD), profesyonel ve doğru araştırma kullanımının yaygınlaşması, araştırmanın toplumu yanıltıcı bir siyasi halkla ilişkiler (PR) aracı olarak kullanılmasına karşı önlem almak için harekete geçti. TÜAD, araştırmaların haber ve reklamlarda topluma doğru bilgi aktaracak şekilde kullanımını teşvik etmek amacıyla projeler geliştirdi.
ETİK OLMAZ
TÜAD Dernek Başkanı Vural Çakır, "Medya mensupları nasıl bir haber yapacağını etik kuralları dikkate alarak seçmek zorunda. Önünüze koyulan veri tamamıyla manipülasyon amacıyla ya da eksik bilgiyle elde edilmiş bir değerlendirme de olabilir" dedi. Çakır, basının araştırma verilerini kullanmadan önce irdelemesi gerektiğini de vurgulayarak, "Aksi hali ciddi sonuçlar doğurur" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.