Cuma 30.08.2013
Son Güncelleme: Perşembe 29.08.2013

Alışveriş 'savaş' dinlemedi

Yükselişini sürdüren perakende sektöründe yılın ilk 7 ayında cirolar yüzde 21 arttı. Temmuz ayında sektör istihdamında ise yaşanan artış yıllık bazda yüzde 9 oldu

Temmuz ayında organize perakende sektörünün cirosu yıllık bazda yüzde 17 artarken, istihdamda ise yüzde 9 artış yaşandı. Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği Başkanı (AMPD) Mehmet Nane, Perakende Endeksi 2013 Temmuz sonuçlarını açıkladı. Nane'nin açıkladığı verilere göre organize perakende sektörü ciroları, temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33 arttı. İlk 7 aydaki büyüme yüzde 21 olurken, temmuz itibarıyla cirolardaki 12 aylık büyüme de yüzde 17 oldu. Geçen yıl bu oran yüzde 7 seviyesinde gerçekleşmişti.

GIDA BÜYÜMEDE LİDER
Organize gıda perakende cirosu aylık olarak artışını sürdürdü ve yıllık bazda büyüme gösterdi. Organize gıda perakendesi cirolarında Temmuz 2013'te geçen aya göre yüzde 13, yıllık ise yüzde 4 artış oldu. İlk 7 aylık büyüme yüzde 6 oldu. Gıda dışında ise aylık yüzde 11 düşüş ve yıllık yüzde 28 artış yaşandı. İlk 7 aylık büyüme ise yüzde 33 oldu. Hazır giyimde yıllık bazda ise cironun yüzde 23 arttığı görüldü. 7 aylık büyüme de yüzde 29 olarak gerçekleşti.
340 AVM FAAL
Türkiye'de 2013 Mart ayı itibarıyla faal durumda 340 AVM olduğu açıklandı. Buralardaki kiralanabilir metrekare ise 8.79 milyon oldu. Sektör, yılın başından beri istihdam artışını sürdürdü. Geçen yılın seviyelerinde seyreden organize perakende istihdamında 2013 Temmuz'unda yıllık bazda yüzde 9 artış sağlandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.