Giriş Tarihi: 30.8.2013

Amerika tembelliği seçti

İşgücüne katılım oranının son 34 yılın en düşüğüne gerilediği ABD'de çalışabilir nüfus artık iş aramayı bıraktı. 4 milyon nitelikli eleman aranan ülkede pozisyonlar boş kalıyor

Krizden çıkışın en önemli göstergelerinden olan işsizlik verileri ABD'de yüzleri güldürürken, araştırmalar ülkede halkın giderek tembelleştiğini ortaya koydu. Express Employment Professionals'ın raporuna göre Amerikalılar artık iş aramayı bıraktı. İş arayanların sayısındaki ciddi düşüş, "çalışkan Amerika" tabirinin tembelle yer değiştireceği şeklinde yorumlanıyor. Verilere göre ABD'de 'işgücüne katılım oranı' son 34 yılın en düşük seviyesinde. İstihdamdaki olumsuz tabloya rağmen Ticaret Bakanlığı verilerine göre ülkenin gayrisafi yurtiçi hasılası yıllık olarak yüzde 2.5 büyüdü.
'BÜYÜK GÖÇ' BENZETMESİ
Büyük göç adı verilen analizlerde ABD'de çalışabilir nüfusta iş aramayı bırakanların oranının gittikçe arttığı dikkat çekiyor. 2008'de başlayan küresel krizdeki sert düşüşün ardından son üç yılda çalışan erişkin Amerikalılar'ın oranında değişiklik olmadı. İş arayanların sayısının azalmasındaki nedenlerin başında emeklilik geliyor. Tablonun asıl tedirgin edici tarafı ise gençler arasında işten ayrılma trendinin giderek yaygınlaşması. Her gün daha fazla insan sosyal güvenlik ağına başvuruyor. ABD İstihdam Bürosu'na göre 4 milyon nitelikli eleman ihtiyacına rağmen bu talebi karşılayacak donanımda gençler yetişmiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.