Pazar 01.09.2013
Son Güncelleme: Pazar 01.09.2013

AB projelerinde bürokrasi çıkmazı

Avrupa Birliği projelerinde bürokrasi ve yoğunluk krizi baş gösterdi. Türkiye, geçen yıl hibe fonların yüzde 60'ını iade etmek zorunda kaldı

Türkiye, bu yıl Avrupa Birliği projelerinde bürokrasi mağduru oldu. Yıllık 100 milyon euroyu bulan hibe çağrıları için gelen 15 bine yakın proje, hem sivil toplum kuruluşlarındaki hem de Avrupa Birliği Merkezi ve Finans İhale Birimi'ndeki yoğunluk nedeniyle çıkmaza girdi. Projelerin 4 ay olan incelenme süresi bir buçuk yıla çıktı. İnceleme süreleri sıralamasında sondan ikinci sıraya gerileyen Türkiye, 2012'deki hibe fonların yüzde 60'ını iade etmek zorunda kaldı.
TÜRKİYE HAKKINI KAYBEDİYOR

Avrupa Birliği proje danışmanı Yaprak Sönmez, bürokrasi nedeniyle projelerle ilgili bilgi akışının yavaşladığını söyledi. Sönmez, "Bu yıl AB projelerinin açıklanması 1 yılı buldu. Bürokrasi uzayınca çağrı kapanıyor ve Türkiye hakkını kaybediyor. Geçen temmuz ayından bu yana incelemede bekleyen projelerimiz var. Biz kaybederken, Hırvatistan gibi ülkelerin bizim yapamadığımız projeleri kısa sürede hayata geçirdiğini görüyoruz" diye konuştu.
STK'LARIN DA ETKİSİ VAR
AB finans danışmanı Ayşegül Türen ise fonların kaybedilmesinde bürokrasideki yoğunluğa ek olarak sivil toplum örgütlerinin kendi içlerindeki anlaşmazlık ve isteksizliklerin de etkili olduğunu iddia etti. Türen, "Bu nedenle her yıl milyonlarca euro kaybediyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.