Pazar 01.09.2013

Perakende söküğünü akademiyle dikiyor

200 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan perakende sektörü, kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak için 'akademi' formülü geliştirdi. Eğitimde üniversitelerle işbirliği yapan firmalara başvuru yağıyor

Türkiye'de 200 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan perakende sektörü, kalifiye eleman ihtiyacının artmasıyla birlikte istihdamda yeni bir dönem başlattı. İşe alınacak elemanlara 'akademi' çatısı altında eğitim vermeye başlayan firmalar, satıştan pazarlamaya, insan ilişkilerinden sosyal medyaya birçok alanda donanımlı istihdam yaratıyor.
GIDA SEKTÖRÜ ÖNCÜ OLDU

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), bu girişimin öncülerinden biri oldu. Hızla gelişen gıda perakendesinin en büyük sorunlarından biri olan kasa ve satış danışmanı yetersizliği nedeniyle yola çıkan TPF, 'Perakende Akademisi' kurdu. Federasyon Başkanı Selamet Aygün, öncelikle kendi üyeleri olan 65 bin çalışanının bu akademiden yararlanacağını söyledi. Saha ve akademik çalışmaları birleştireceklerini belirten Aygün, "İŞ-KUR ve Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği içindeyiz. Bir yılda iki dönem olarak eğitim veriyoruz" dedi.
BİNLERCE BAŞVURU VAR

Hazır giyim firmalarında da 'akademi' yarışı başladı. İpekyol'dan Ziylan ve Orka Group'a birçok firma İstanbul'un en iyi üniversitelerinde akademisyenlerle eğitimde işbirliği yapıyor. Gazete ilanı ve sosyal medya aracılığıyla akademiye eleman alacaklarını duyuran firmalara binlerce başvuru geliyor. Eğitimler genellikle yılda iki dönem olarak veriliyor.
İPEKYOL'UN ÖNCELİĞİ İLKÖĞRETİM MEZUNLARI
İpekyol Miroglio, geçtiğimiz aylarda İpekyol Kariyer Akademi'nin ilk mezunlarını verdi. Firmanın patronu Yalçın Ayaydın, 100 kişilik sınıflara 1000 kişinin başvuruda bulunduğunu söyledi. Elemanları istihdama katkı sağlamaları için özellikle ilköğretim mezunlarından seçtiklerini anlatan Ayaydın, başvurularda üniversite mezunlarının da ağırlıkta olduğunu açıkladı. Ayaydın, "Kalifiye elaman en büyük sorunumuz. Yeni mağaza açılışlarıyla bu daha da zorlaşıyor. 16 Eylül'de ikinci dönem kayıtlarımız başlayacak" dedi.
ORKA ONLİNE EĞİTİM VERİYOR
Damat, Tween ve D'S markalarının sahibi Orka Group da, eğitimi online platforma taşıdı. Grubun Genel Koordinatörü Osman Arar, çalışanların şifre araclığıyla online eğitim gördüğünü söyledi. Arar, "İş hayatında yükselmenin yolu, kariyer eğitimlerinden geçiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.