Sayısal MadMen'ler geliyor!
Eski reklamcıların hikmetinden sual sorulmazdı. Yenileri ise zeki ama alçak gönüllü, yaratıcı ama performans odaklılar
YARATICILIK ÖNEMLİ
Eski MadMen havalı ve yanına kolay yaklaşılmazdı. En ufak bir hatanızda aşağılanır, kendinizi bir hamamböceği gibi hissederdiniz. Yenileri böyle değil. Böyle davranırlarsa ne ekipleri ne de müşterileriyle iyi ilişkiler kurabiliyorlar. Zeki ama alçak gönüllü, yaratıcı ama performans odaklılar. Ama çok önemli bir eksiklikleri var. Süreçler yeni olduğu için nasıl yöneteceklerini bilmiyorlar. Süreç iyi yönetilmezse ortaya zaman, kalite ve maliyet sorunları çıkar. Örneğin işlerinin yetişme sürelerini ikiyle çarpıp müşteriye söylüyorlar. Müşteri de üzerine koyuyor. Ama hâlâ işini tam zamanında yetiştiren yok. Bunlar giderek ilişkileri bozar ve sorun insanların arasındaymış gibi tezahür eder. Şu anda hızla buraya doğru gidiyorlar. Her yeni sektör kendini bu ERGENLİK aşamasında bulur. İşler artmış, cirolar büyümüş (2012 dijital reklam yatırımları toplam 943 milyon TL) fiziken gelişmiş ama kafa olarak halen çocuktur. Bu dönemde bazıları başarılı olur yukarıya çıkar, bazıları eskiden Bodrum yollarına düşerdi, şimdi nereye giderler bilmiyorum. Sayısal dünyalarına kendi proje yönetim metriklerini almaları şart. Yoksa rekabet canavarının rakamlar büyüdükçe nasıl acımasızca davrandığına şahit olacaklar. 5 yıl sonra bizim şeker çocuklar olmayacaklar.
Bilimsel çalışmalar devrede
e-reklamcıların giderek bilime dönmesinin iki nedeni var. Özellikle psikoloji ve beyinle ilgili bilimler, insanların haz ve hırs mekanizmalarını çözüyor. Limonu görünce ağzımızın sulanmasını, Coca-Cola şişesini görünce dopomin hormonunun salgılanıp mutluluk çağrıştırmasını, alt beyinlerimizdeki sürüngen korkularımızın nasıl tetiklendiğini bilimsel olarak anlamaya başladık. İkinci nedeni ise internette yapılan faaliyetlerin anında ve şimdiye kadar alışık olmadığımız doğrulukta ölçülebilmesi. Buradaki kilit kelime bağlılığın üst seviyesi denilen engagement. Başarının ölçüm metriği bu. Şimdilik 'angajman' diyeceğim bu metrik hem duygusal bağlanmayı hem de fiziksel olarak sayfanıza, reklamınıza ne kadar takıldığını gösteriyor.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA | TCMB duyurdu: Menkul kıymet tesisine ilişkin düzenleme kaldırıldı
- 2 Bakan Bayraktar duyurdu: BOTAŞ ve ExxonMobil, LNG ticaretine ilişkin işbirliği anlaşması imzaladı
- 3 Hatay'da 140 bin hak sahibi evlerine kavuşacak
- 4 11. Dönem Türkiye-Azerbaycan KEK Protokolü imzalandı
- 5 Bakan Bolat 'Son 12 ayın en yükseği' diyerek açıkladı
- 6 Balıkesir’in ihracatı 2,5 milyar dolara koşuyor
- 7 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Vergide adaleti güçlendirmek için düzenlemeler yaptık
- 8 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 9 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 10 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza