Pazartesi 02.09.2013 00:00

Tekstilde Kore ile işbirliği

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) ile Güney Koreli Daegu Gyeongbuk Tekstil Sanayi Derneği (DGTIA) arasında, Güney Kore'yle Türkiye arasındaki hazır giyim ticaretini artırmayı hedefleyen mutabakat anlaşması imzalandı.

TGSD'den yapılan açıklamaya göre, düzenlenen törende antlaşmaya TGSD Başkanı Cem Negrin ile DGTIA Başkanı Lee Dong Soo imza koydu.
Cem Negrin, Güney Koreli firmalar ile Türk üreticilerin ilk kez İstanbul'da organize şekilde buluştuklarını belirterek, imzalanan anlaşmanın Türkiye ve Güney Kore arasındaki hazır giyim ticaretinde yeni ufuklar açacağını kaydetti.
Türk hazır giyim sektörü olarak 2013'ü 17 milyar dolarlık ihracat ile kapatmayı umduklarını ifade eden Negrin, Güney Kore'nin bu rakam içinde yüzde 0,2 ile yok denecek kadar az pay aldığına dikkati çekti.
Negrin, Tekstil ve hazır giyim olarak Güney Kore'ye 22 milyon dolar ihracata karşılık Güney Kore'den 240 milyon dolarlık tekstil ürünlerinin ithal edildiğini dile getirerek, şunları kaydetti:
"Türkiye genelinde 2012 yılında Güney Kore'ye 528 milyon dolarlık ihracat yaparken 5,6 milyar dolarlık ithalat gerçekleştirmişiz. Bir başka ifadeyle Güney Kore, ülkemize bizim sattığımızın 10 katı ihracat gerçekleştirmiş. Türkiye olarak 5 milyar dolar ticaret açığı vermişiz. İhracat kalemlerine baktığımızda Türkiye'nin Güney Kore'ye çok az ürün sattığını görüyoruz. 240 milyon dolar tutarında petrol gazları, 50 milyon dolar civarında tıp ve eczacılık ürünleri ile 12 milyon dolarlık seramik ürünleri ilk üç sırayı alıyor. Türkiye Güney Kore'den ise çok çeşitli ürünler ithal ediyoruz. 800 milyon doların üzerinde haberleşme ve iletişim araçları, 670 milyon dolarlık kara taşıtları, 430 milyon dolar tutarında elektrikli makine ve cihazlar dikkati çeken ithalat kalemlerimiz.
Her ne kadar Güney Kore bizden aldığının 10 katını satsa da her iki ülkenin toplam ticaret içindeki paylarının yüzde 1'in altında kaldığını görüyoruz. Ancak Türkiye ile Güney Kore arasındaki serbest ticaret anlaşması iki ülke arasındaki tekstil ve hazır giyim ticaretini geliştirme potansiyeli taşıyor. Türkiye özellikle AB ve ABD pazarında öne çıkan sentetik hazır giyim ürünlerinin üretiminde Güney Kore'nin sentetik kumaş ürünlerini daha çok kullanabilir. Türkiye'nin suni ve sentetik kumaşlardan hazır giyim ihracatı yaklaşık 1,9 milyar doları buluyor.2012 yılında yaklaşık 6,2 milyar dolar hazır giyim ithalatı yapan Güney Kore, dünyanın en büyük beşinci ihracatçısı Türkiye için ciddi bir potansiyel barındırıyor. Hazır giyim başta olmak üzere ticari ilişkilerde gidebileceğimiz çok uzun bir yol var. Bu imza töreniyle birlikte G. Kore kapıları ardına kadar açıldı."

"TÜRKİYE İLE BÜYÜYECEĞİZ"

Daegu Gyeongbuk Tekstil Sanayi Derneği (DGTIA) Başkanı Lee Dong Soo ise konuşmasında Türkiye'nin dünya giyim ve tekstil ticaretinin önemli bir üssü olduğuna dikkati çekerek, bundan sonraki süreçte iki ülkenin daha fazla işbirliğini hayata geçireceğini ifade etti.
Bu yıl Türkiye ile Güney Kore arasında imzalanan Serbest Ticaret Anlaşması'nın önemine dikkati çeken Lee Dong Soo, "Bu anlaşmanın imzalanmasının ardından dünya tekstil piyasasında Türkiye ile işbirliği yaparak beraber büyümeyi ve önemli oyunculardan biri olmayı hedefliyoruz. TGSD ile imzaladığımız mutabakat anlaşmasının iki ülke arasındaki iş görüşmeleri, Ar-Ge çalışmaları gibi çeşitli konular için bir lokomotif rol üstleneceğine inanıyorum" değerlendirmesinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.