Tüketiciyi soyan banka ifşa edilecek
TBMM Dilekçe Komisyonu banka araştırmasını tamamladı. BDDK'yı etkin çalışması konusunda uyaran komisyon, Türkiye Bankalar Birliği'nin de tüketici şikâyetine çözüm üretmeyen bankayı açıklamasını istedi
BDDK ETKİN ÇALIŞSIN
Komisyon, tüketicilerin bankalar tarafından mağdur edildiğini kayıt altına alarak, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) daha etkin çalışması gerektiğini vurguladı. Raporda, "Tüketiciyi mağdur eden finans kurumlarının ifşa edilmesi gerekir" denildi. Komisyon karar metninde, her kurumun yapması gereken işleri de sıraladı. Tüketicilerin korunması amacıyla Başbakanlık'ın devreye girmesi istenirken, bankaların ilgili mevzuatlara uymasını sağlamak hususunda TBMM İçtüzüğü'nün 116'ncı maddesi gereğince kanuni düzenleme yapılması gerektiği vurgulandı. Komisyonun BDDK, TBB, Milli Eğitim Bakanlığı'ndan talepleri şunlar:
FAİZ GELİRLERİ DÜŞÜYOR
2008 - (milyon TL)
Faiz dışı gelir: 17.422
Faiz geliri: 85.768
2009
Faiz dışı gelir: 19.214
Faiz geliri: 85.291
2010
Faiz dışı gelir: 23.901
Faiz geliri: 77.396
2011
Faiz dışı gelir: 26.554
Faiz geliri: 88.159
2012
Faiz dışı gelir: 19.997
Faiz geliri: 81.971
* (Ocak-Eylül)
FİNANSAL OKURYAZARLIK ARTSIN
Milli Eğitim Bakanlığı: Eğitim müfredatına çocuklar ve gençlerin finansal okuryazarlığını artırmaya yönelik programlar konulsun. Bütçe, birikim, tasarruf, para ve borç yönetimi dersleri verilsin.
BDDK: Bankalar tarafından sunulan hizmet ve ürünler kapsamında alınabilecek ücretlere ilişkin bir düzenleme yapılsın. Tüketicilerin istismar edildiği uygulamalar hakkında kamuoyu bilgilendirilsin. Talep olmadan kredi kartı gönderilmesin. Kredi kartı alan kişilerin ekonomik ve sosyal durumları gerekli belgeler ışığında incelensin. Kart limitleri belirlenirken, bu bilgi ve belgeler esas alınsın. Mevzuatta belirlenen üst sınırlar tavizsiz şekilde uygulansın.
Türkiye Bankalar Birliği: Tüketicilerin hak ve hukukunu gözetecek biçimde faaliyetlere ağırlık verilsin. Bankacılık ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile ikincil mevzuata riayet edilsin. Şikâyet konularına çözüm üretmekte direnen bankalar, birliğin resmi internet sitesinden ifşa edilsin. Banka bazında şikâyet istatistikleri yayınlansın.
EN SON HABERLER
- 1 MEMUR MAAŞ ZAMMI SON DAKİKA: İşte 5 ve 6 aylık enflasyon farkı ile zamlı memur maaşları!
- 2 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA! Petrol düşüşe geçti! İndirim geliyor! 3 Haziran 2024 akaryakıt fiyatları ne kadar?
- 3 Çalışan annelere 325 avro! Bakan Işıkhan duyurdu: Başvurular bugün itibarıyla başlıyor...
- 4 Emekli ve memur zammı için 5 aylık enflasyon farkı kesinleşti
- 5 Mayıs ayı enflasyon rakamları açıklandı
- 6 MEMUR, PERSONEL ALIMI SON DAKİKA: 17 kamu kurumuna 36.778 personel alımı yapılacak!
- 7 SIFIR FAİZLİ KREDİ SON DAKİKA: 30 bin TL anında cepte! '0' faizli kredi için Haziran ayarı...
- 8 SON DAKİKA: Altın ters rüzgarı yedi! Gram, çeyrek, 22 ayar bilezik ve Cumhuriyet altını 3 Haziran 2024 kaç TL?
- 9 SSK, BAĞ-KUR BAYRAM İKRAMİYESİ SON DAKİKA: İşte merak edilen günler! 3000 TL emekli ikramiyesi ne zaman yatacak?
- 10 Türk Savunma Sanayii heyecanlandırıyor! Sadece 2 ayda 49 caydırıcı hamle…