Pazartesi 09.09.2013
Son Güncelleme: Pazartesi 09.09.2013

Ferrero'dan Manisa'ya 300 milyonluk 'tatlı' yatırım

İtalyan çikolata devi Ferrero Manisa'ya 300 milyon liralık yatırımla fabrika kurdu. Tesiste 200 kişiye istihdam sağlandı

Nutella ve Kinder markalarıyla bilinen dünyanın en büyük çikolata üreticilerinden İtalyan Ferrero, dünyadaki 19'uncu fabrikasını Manisa'da açtı. 300 milyon TL'lik yatırım yapılan fabrikada 200 kişiye istihdam sağlandı. Fabrikada ilk aşamada Nutella, Kinder Pingui ve Kinder Süt Dilimi markalı çikolatalar üretilecek.
İHRACAT DA YAPILACAK
Fabrikanın açılış töreninde konuşan Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, yatırımın Manisa için büyük bir kazanç olduğunu belirtti. Arınç, "İtalyan firmalar Türkiye'de çimento, beyaz eşya gibi alanlarda yatırım yaptı. Şimdi bir gıda firması da ülkemize geldi. Açıkça söylemeliyim AB sürecinde en hakiki desteği İtalyanlar'dan gördük" dedi. Ferrero, Manisa'da yıllık 30 bin ton olan üretim kapasitesini yeni yatırımlarla 50 bin tona yükselterak Nutella'yı Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerine ihraç etmeyi planlıyor.
FIND IKLAR TÜRKİYE'DEN

Türkiye'de üretilen fındığın yüzde 30'unu satın alan grup, dünya çapındaki toplam fındık ihtiyacının da yüzde 80'ine yakın bölümünü Türkiye'den karşılıyor. Firmanın Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, Ferrero'nun son dört yılda cirosunu 400 milyon TL'den 1 milyar TL'ye çıkardığını söyledi. Dünyanın en büyük 4'üncü çikolata üreticisi olan Ferrero Grubu, 2012'yi 8 milyar euroluk ciroyla kapattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.