Giriş Tarihi: 11.9.2013

Yeniden gaza bastık!

Türkiye ikinci çeyrekte % 4.4 büyüyerek devler liginde ilk üçe girdi. İç talep büyümeyi sırtladı, ihracat etkisi azaldı

Türkiye ikinci çeyrekte gaza bastı. Ekonomi, beklentilerin üzerinde yüzde 4.4 büyüdü. 15 çeyrektir kesintisiz büyüme yakalandı. Son 1.5 yılın en hızlı büyüme oranı Türkiye'yi dünya üçüncülüğüne taşıdı. Yılın ilk yarısında büyüme ise yüzde 3.7'ye ulaştı. İkinci çeyrek verisi yıl sonunda ekonominin yüzde 4 büyüme ihtimalini gündeme getirdi.
İHRACATTAN NEGATİF ETKİ
Kamu ve özel sektör tüketimi öncülüğündeki büyüme, 2012'nin en önemli kalemi olan ihracatın bu yılki negatif etkisini telafi etti. İkinci çeyrekte gerçekleşen yüzde 4.4'lük büyümeyi yurtiçi tüketim 3.4 puan, stok değişimleri 2.3 puan, devletin yatırım harcamaları 1.4 puan, devletin nihai tüketim harcamaları 0.8 puan yukarı çekti. Büyümeyi özel yatırımlar 0.5, net ihracat ise 3 puan aşağı çekti.
EN ÇOK TURİZM SEKTÖRÜ BÜYÜDÜ
İkinci çeyrekte en sektörel bazda en hızlı büyüme yüzde 14.9 ile turizmde gerçekleşti. İmalat sanayisi yüzde 3.4 büyüdü. Ticarette büyüme yüzde 5, inşaatta yüzde 7.6 oldu. Tüketim harcamaları yüzde 5.3 arttı. Özel sektörün yatırımları yüzde 2.0 azaldı. Kamunun yatırımları da yüzde 36.7 arttı. Milli gelir ise ikinci çeyrekte, cari fiyatlarla 385 milyar 113 milyon lira oldu.
DÖRT DÖRT LÜK BÜYÜME

Beklentilerin üzerinde gelen büyüme verileri Türkiye'yi dünya üçüncülüğüne taşıdı.
6 AYDA 740 MİLYARI DEVİRDİK
GSYH cari fiyatlarla 6 ayda 740 milyar 134 milyona (408 milyar 448 milyon dolar) ulaştı. İkinci çeyrekte ise GSH 385.1 milyar TL oldu. 6 ayda kişi başı milli gelir 10 bin TL'yi (5 bin 520 dolar) buldu.
İTO Başkanı İbrahim Çağlar:
En güzel cevap
Rakam lar Ortadoğu'daki gerilim, Avrupa'daki daralma ve ABD Merkez Bankası'nın politikası nedeniyle yazılan risk senaryolarına güzel bir yanıt oldu.
ASO Başkanı Nurettin Özdebir:
Umut verdi
İma lat sanayisinde üretimilk çeyreğe göre neredeyse iki katı hızla büyüdü. Sanayi üretimi yılın tamamı için umutlandırdı. Büyüme iç talep artışından kaynaklandı.
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi:
Pozitif ayrışma
Türkiye dünya ekonomilerinden pozitif anlamda ayrışıyor. İhracatı negatif etkileyen geçici etkiler sona erdiğinde mal ihracatı artacak ve Türkiye çift kanatlı büyümeye devam edecek.
Sanayi Bakanı Nihat Ergün:
% 4'ün üzerine çıkabilir
Büyüme yılın ikinci çeyreğinde kamu ve özel tüketimin yanı sıra stok değişimlerindeki artışla yüzde 4.4 büyüdü. Yıl sonu gelişmelere bağlı olarak yüzde 4'ün üzerine çıkabilir.
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek:
İç taleple büyüdük
İç talebin katkısıyla büyüdük. Küresel olumsuzluklara rağmen yakaladığımız bu trend yadsınamayacak derecede önemli bir başarıdır. Büyümenin bu yıl yüzde 4'ün altında kalması muhtemeldir.
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan:
İhracatın etkisi artacak
Bu yılın ilk yarısında toplam iç talep reel olarak yüzde 5.4 artarken, dış talebin zayıf seyri büyümeyi sınırlandırdı. İkinci yarıda AB'deki görece toparlanmanın etkisiyle altın hariç ihracatın büyümeye pozitif katkısı artacak.
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan:

Büyüme 3.5'ten az olmaz
2009'un son çeyreğinden itibaren büyüyoruz. Yani 15 çeyrekten beri kesintisiz bir büyüme var. Geçen yılki yüzde 2.2'lik büyümeden daha yüksek bir hızda büyüyeceğiz. Ancak yine de mevcut OVP hedefinin altında kalan bir oran göreceğiz. Ekonomi Bakanlığı olarak yüzde 3.5 civarında bir büyüme beklentimiz var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.