Cumartesi 14.09.2013

Dönüşümün ilk yatırımı

İcon şirketi, kentsel dönüşüm fırsatını değerlendiren ilk firma oldu. Şirket, kazılan asfalt ve tretu arları öğüterek ekonomik değer yarattı

Ekonomik değeri 400 milyar dolar civarında olması beklenen kentsel dönüşüm, yeni iş alanlarının da doğmasına neden oluyor. Vahşi depolama ile doğaya bırakılan ve çevreye zarar veren kazınan asfalt, sökülen kaldırım taşları artık geri dönüşüm tesislerinde değerlendirilerek kullanıma sunuluyor. Bu durum, hem asfalt yol yapımının en önemli malzemesi olan bitümde maliyeti yüzde 20-30 düşürüyor. Hem de doğaya verdiği zarar sıfıra indiriyor. Bu alandaki fırsatı görerek, kolları sıvayan İcon Geri Dönüşüm Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Alkış, şirketlerinin saatte 250- 300 tonluk atığı dönüştürdüğünü söyledi. Yollardan kazınan asfaltın ve kaldırımlardan sökülen taşların geri dönüşüm olmadığı zaman doğaya terk edildiğini ve asfaltın içindeki petrolün yer altı sularına bile zarar verdiğini söyleyen Alkış, "Biz hem bu asfaltları çevreye zarar vermekten kurtarıyoruz hem de Türkiye'nin en büyük gider kalemi olan petrol türevi bitümü geri kazanarak cari açığın artmasını engelliyoruz" dedi.
ASFALTTA MALİYETİ DÜŞÜRÜYOR

Geri dönüştürülen asfaltın yatırımcılar için ayrı bir avantajının da olduğunu söyleyen Alkış, "Asfalt yollarda dolgu malzemesi olarak kullanılan geri dönüşümlü asfaltlarda zaten bitüm var. Bu nedenle taşeron firmalar normalden daha az bitüm harcama avantajına sahip oluyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.