Cumartesi 14.09.2013

Sınıra ticari yığınak

Doğu'nun en büyük yatırımcısı olan Alman devi Prime Development, Suriye sınırında 150 milyon $'lık AVM açtı. Bölgeye şu ana kadar 500 milyon $ yatıran şirketin CEO'su Çetin, "Türkiye'de kalıcıyız. Durmak yok, devam" diyor

Alman kökenli Prime Development, Suriye'ye olası operasyon haberlerine takılmadan sınıra yatırıma gitti. Gaziantep'te 150 milyon dolar yatırımla Prime Mall AVM'yi açan şirketin CEO'su Dr. Artuğ Çetin'le konuştuk. Doğu'ya şimdiye kadar 500 milyon dolar yatırım yapan şirket, 3 yılda bir bu kadar daha para yatırmayı hedefliyor.
Güneydoğu'da yatırım yapmak sizi korkutmadı mı? dünyada yatırım yapıp,gelir elde edecek kaç ülke kaldı ki?
Son günlerde bölgede yaşanan olaylar geçici. Biz ise kalıcıyız. Baktığınızda Alman yatırımcılarımız da "Türkiye'ye inanıyoruz" diyor. Burası genç nüfus, tüketim kabiliyeti, ileriye dönük potansiyeli olan bir ülke. Dünyayı avuçlarının içi gibi bilen yatırımcılar Türkiye'yi seçiyor.
Son dönemdeki olaylar nedeniyle yatırımı bekletmeyi düşündünüz mü?
Beklemek işin kolayına kaçmak demek. Bunlar yanlış düşünceler. 'Durmak yok, devam' diyeceksiniz. Cesur olacaksınız. Birçok ülkede buna benzer süreçler yaşandı. Yatırım stratejileri gelip geçici kriz durumlarına göre belirlenmez.
Neden yatırımınıza Doğu'da başladınız?
Biz Türkiye'nin her yerine inanıyoruz. Rekabetin yoğun, arsa fiyatlarının yüksek olduğu büyük şehirler yerine küçük bölgelere yapılan yatırımın kendi içinde ivme kazanması daha hızlı oluyor. İyi ki de İskenderun, Antakya ve Gaziantep'e yatırım yapmışız. Üç sene önce ne açılım vardı, ne de Suriye'nin durumunu bilebilirdik. Bölge halkının ihtiyaçlarına karşılık veriyoruz, biz negatif bir ivme yaşamadık. Bunlar bitecek ve geçecek, biz kalıcıyız.
Aslında bir anlamda ihracat da yapıyorsunuz. Komşu ülkelerden çok yabancı müşteri geliyor mu?
Antep'te 165 mağazamız var. Antakya ve İskenderun'la bu rakam 500'e çıkıyor. Sınırda sorun olmadan önce yurtdışından onlarca otobüs bize alışverişe geliyordu. 500 marka Türkiye'de ürettiği malzemeleri turistlere satıyorlar. Bu direkt ihracattır.
Antepli 'Rolex' dedi
Antepliler nasıl?

Çok pozitifler. 165 mağazamızdan bayilik isteyen çok sayıda Antepli işadamı oldu. Mağazaların ve ulusal markaların yüzde 30'u Antepli esnafın. Markalar için anket yaptırdık. Beklentilerle yapılabilecekleri bir araya getirdik. Bunlar arasında Rolex, GAP, Starbucks, Hayal Kahvesi, Mothercare vs. var.
Avrupa'da ikinci bir ülke yok
Türkiye'de hedefiniz nedir?

3 yıl içinde 1 milyar dolar portföy büyüklüğüne ulaşmak istiyoruz. Biz kalıcıyız. Sıcak para gibi 'gel, hisse senedi al, faizden nemalan rantı kap git' yapamayız. Burada fabrika gibi her gün çalışan bir sistem var. Avrupa'da şu anda Türkiye gibi ikinci bir ülke yok. İster barış süreci ister Gezi Parkı gibi olaylar yatırımlarımıza direkt yansımıyor. Siz sadece işinizi yapacaksınız. Ülkenin temel taşları doğru kurgulanabiliyorsa, ki öyle, hamurunuz düzgünse, iyi iş çıkıyor. Bence Türkiye'nin hamuru iyi... Her yiğidin yoğurt yiyişi var. Ben olaya ticari bakıyorum ve icraatları çok beğeniyorum.
Aslan payı Türkiye'nin
Şirketin Türkiye planları nedir?

Prime Development, Japonya'dan İngiltere'ye kadar 15 ayrı ülkede 2.5 milyar dolarlık varlık yönetiyor. Biz de Türkiye kanalıyız. 2.5 milyar doların 1 milyarını Türkiye'ye ayırdılar. Küçümsenecek bir portföy değil.
Neden Türkiye'ye aslan payını ayırdınız?
Türkiye'yi birçok dünya ülkesi ile karşılaştırdığımızda ayağı yere basıyor. Türk yatırımcılarınız da başarılı. Onlar, yüksek borçlanma oranlarıyla iş yapmıyor. Dolayısıyla çok sağlıklılar. Tüm dünyanın da burayı takip etmesi gerekir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.