Cumartesi 14.09.2013

Türk AVM'de Türk kalmadı

TOBB ile TİM'in Türk şirketleri için Rusya'da açtığı AVM'de Türk kalmadı. 60 milyon dolarlık yatırımla kurulan Tobtim Arkadia AVM'de kiralar yükselince Türkler birer birer mağaza kapatma kararı aldı. 9 yıl önce kurulan merkezde Hatemoğlu, Colin's, Ramsey, Goldaş, Paşabahçe, Stork's, Ramstore gibi Türk markalarının yanı sıra Fransa merkezli BGN gibi Türk giyim devleri de bulunuyordu.

Kiralar yüzde 20 daha ucuz

Koç-Enka ortaklığındaki Ramstore, Auchan'a satılınca AVM'deki bin 600 metrekarelik alanda çalışan tek süpermarket de Fransızlar'ın oldu. Turk House'un yüzde 90'ınını ise İtalyan bir işadamı aldı. Tobtim Genel Müdürü Ali Muhittin Uzuner, "Şu anda mağazaların yüzde 100'ü dolu. Ancak genellikle Rus şirketler var" dedi. Türk firmalara yüzde 15-20 oranında kira kolaylığı sağlandığını kaydeden Uzuner, şöyle konuştu: "Birçok Türk firması Moskova'nın başka bölgelerine taşınma kararı aldı. Bazıları da merkezin ofis kısmına taşınarak Rusya operasyonlarını yürütmeye devam ettiler. Biz ofiste olanlara da müşavirlik ve hukuk desteği veriyoruz." 2004'te açılan Tobtim Arkadia'da 85 ofisin yanı sıra 39 mağaza, 1 süpermarket ve 2 restoran bulunuyor. 4 katlı merkezde Türk perakendecilerin de 20'ye yakın mağazası bulunuyordu.

Fazla heyecan yaratmadı
Önceki gün düzenlenen Birleşmiş Markalar Derneği'nin toplantısında Rusya'daki Türk AVM'sindeki durum da ele alındı. Birleşmiş Markalar Derneği ve Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan, "TOBB öncülüğünde Rusya'daki AVM'de Türk markalarıyla birlikte mağaza açtık. Ancak sadece Türk markalarından oluşan bir AVM Ruslar için heyecan yaratmadı. Bir süre sonra kapattık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.