Pazartesi 16.09.2013
Son Güncelleme: Pazartesi 16.09.2013

Bursa, dünyaya bilgi ihraç ediyor

Türkiye'ye 103 yıl önce giren Bosch'un Türkiye Temsilcisi Steven Young "Artık Türkiye'den diğer Bosch fabrikalarına entelektüel bilgi ihraç ediyoruz" dedi

17 yıldır Türkiye'de yaşayan Bosch Türkiye Temsilcisi Steven Young, Sabah Gazatesi Yazarı Şelale Kadak'ın A Haber'de yayınlanan İş'te Hayat programına katıldı. Young, 125 yıl önce bujiyi icat eden ve Almanya'da otomotiv sektöründe üretime başlayan Alman Bosch'un 100 yıldır bulunduğu Türkiye'de yakaladığı başarıyı anlattı.
Pek bilmeyiz ama Bosch bujinin mucidi. Bugüne kadar ne kadar buji üretildi?
Tüm dünyada 11 milyar adedi buldu. Daha sonra otomotiv sektörüne güvenlik sistemleri ABS frenler, hava yastıkları, internetin araç içine girdiği yeni teknolojilerin hepsini üretmeye başladı.
Türkiye'ye 1910'da gelmiş. İlk üretim ne zaman?
Önce otomotiv yedek parçacısı olarak başladı. Sonra buji, korna, fren, aydınlatma sistemleri, araçların yedek parça ihtiyaçlarıyla başladık. Beyaz eşya, el aletleri, kombi ısı teknolojileri derken baktık ki Türkiye bizim için çok cazip bir pazar. Üretime 1971'de Bursa'da dizel enjektörle başladık.
Bursa'da kaç çalışan var?
7 bin kişi sadece Bursa'da. 4 fabrikamız var. İhracata da üretim yapıyoruz. Bursa'daki fabrikada 30 değişik markaya üretim yapıyoruz ve dünyadaki her 5 aracın birinin dizel enjektörü Bursa'daki fabrikada üretilip takılıyor.
Ciro ve ihracatınız ne oldu?
Geçen yıl çalışan sayımız 10 bini geçti. Ciromuz 2 milyar euro oldu. İhracatımız da 1.3 milyar euroya ulaştı.

18 BULUŞ Türkiye'den

Peki bu cironun yüzde kaçı beyaz eşya?
Beyaz eşyayı Çerkezköy'de üretiyoruz ve bu bölüm cironun 3'te birini oluşturuyor. Otomotivde çok büyüğüz. Türkiye'de benzinli sistem için de üretimimiz var. Hidrolik ve fren sistemleri de üretiyoruz. Manisa'da ise kombi üretimimiz var. Biz Bosch olarak katma değeri yüksek ve yerlileştirebileceğimiz ürünleri Türkiye'ye getirdik.
Peki 2013 nasıl geçiyor?
2013'te, 2012'nin üzerine yüzde 16.5 büyüme planlıyoruz.
Bosch dünyada kaç ülkede üretim yapıyor?
150 ülkede faaliyet gösteriyoruz. 32 ülkede üretim yapıyoruz. 32 milyarı otomotivden olmak üzere küresel ciromuz 52 milyar euro.
Bosch'un Ar-Ge'ye çok önem verdiğini biliyoruz. Türkiye'de durum nasıl?
Hiç fena değil. Bizim 3 Ar-Ge merkezimiz var ve geçen yıl Türkiye'de 18 tane patent elde ettik. 310 mühendis Ar-Ge'lerde çalışıyor. 100 milyon euro yatırım yaptık. Dünyadaki birçok Bosch üretim tesisine Türkiye'den Ar-Ge ihracatı yapıyoruz. Entelektüel bilgi ihraç ediyoruz.
Bosch'un Ar-Ge rakamları çok ilginç. Günde kaç patent üretiliyor?
Günde 19 patent başvurusu yapılıyor. Dünyada 43 bin kişi Ar-Ge'de çalışıyor.
Bosch'un 2012'deki 200 milyon euroluk yatırımı neden önemli?
Çünkü ilk kez otomotivde dizel enjertör kısmının yeni bir ürününü Almanya dışında Türkiye'de üretmeye karar verdi. Bu Türkiye'ye olan güvenin göstergesiydi ve bu yatırım yapıldı. Biz lobi yaptık, bayrağımızı salladık ve bu yatırımı Türkiye'ye aldık.
ELEK TRİKLİ BİSİKLET YÜK SELEN TREND !
Elektrikli bisikletlerin aküsünü Türkiye'de üretiyorsunuz. Dünyada pazar ne durumda?
Bosch 2010'dan beri bisikletin elektrik güç ünitesini komple üretiyor. Dünyada 50 bisiklet üreticisi müşterimiz. Biz Türkiye'de bisiklet üreticilerinin elektrikli bisiklet üretmesini isteriz ancak şu anda kimse üretmiyor. Bu bisikletler Almanya, Hollanda, İsviçre'de muazzam satıyor. Geçen yıl Avrupa'da 1 milyon adet satılmış. Bunun 380 bini Almanya'da satıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.