Pazartesi 16.09.2013 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 16.09.2013 17:05

Twitter ikiye katlayacak

Sosyal paylaşım ağı Twitter'in, en büyük gelir kalemi olan reklam gelirleri, bu yıl sonu itibarıyla 582 milyon 800 bin dolara çıkacak.

eMarketer firmasının araştırmasına göre Twitter, 2012 yılında 288 milyon 300 bin dolar olan gelirlerini, bu yıl sonu itibarıyla 582 milyon 800 bin dolara çıkarmış olacak. Yine aynı firmanın araştırmasına göre, 2015 yılında Twitter'in yıllık gelirinin 1 milyar 330 bin dolar seviyesinde olacağı tahmin ediliyor.
Öte yandan, Mayıs 2012'de Facebook'un halka hisse satımından sonra, bir başka sosyal paylaşım devi olan Twitter'in de halka arz kararı aldığı bildirildi.
Pew araştırma firmasına göre, Amerikalıların sadece yüzde 15'inin Twitter hesabı bulunuyor ve bu oran Haziran 2010 yılında yüzde 9 civarındaydı. Twitter'in dünya genelinde, 200 milyon kullanıcısı bulunurken, diğer bir sosyal paylaşım ağı Facebook, 1 milyar 200 bin kullanıcıya sahip. Bu rakamla Facebook, eğer ülke olsaydı, Çin ve Hindistan'ın ardından en büyük ülke olarak sıralamada yer alacaktı. Twitter'in 200 milyonluk üye sayısı ise Pakistan'ın nüfusuna karşılık geliyor.
Öte yandan, sosyal medyayla ilgili bir başka araştırmada da, Amerikalıların yüzde 56'sının Facebook sayfasının olduğu, bunlardan yüzde 17'sinin de günde bir kaç defa sayfayı kullandığı kaydedildi.

TWITTER'İN SİYASİ ROLÜ

2009 yılında İran'daki Cumhurbaşkanlığı seçimleri sırasında çıkan olaylarda eylemcilerin en büyük haberleşme araçlarından olan Twitter, İran'dan dış dünyaya resim ve haber göndermek için de yaygın kullanılan iletişim aracı oldu.
2011'deki Arap Baharı sırasında Mısır ve diğer bölge ülkelerindeki ayaklanmalarda da önemli bir rol üstelenen Twitter, aynı zamanda resimlerinin yayınlanmasıyla başta Amerikan Kongre üyesi Anthony Weiner olmak üzere birçok siyasinin kariyerine darbe vurulmasında da ayrı bir yere sahip.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.