Giriş Tarihi: 21.9.2013

Yeni 'sosyete'yi sanat piyasası yaratıyor

Karadeniz Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve koleksiyoner Doğan Karadeniz, "Türkiye 17'nci büyük ekonomiyken sanat cirosunda sıralamaya bile giremiyoruz. Piyasa dinamikleri iyi çalışmıyor" dedi

Önceki akşam İstanbul The Sofa Hotel'de gerçekleşen 7'nci Çağdaş Sanat Buluşmaları'na gösterilen ilgi, etkinliği düzenleyenleri bile şaşırttı. Akbank Private Banking sponsorluğunda Contemporary İstanbul'un (Cİ) organize ettiği toplantıya katılım şimdiye kadar gerçekleşen toplantıların iki katıydı. Açılış konuşmasını yapan Cİ Başkanı Ali Güreli, yaklaşık 200 kişiyi bulan katılımcılara ilişkin, "Bu kadarını hesap etmemiştik" dedi. Ardından "Çağdaş Sanat Nedir" konulu bir sunum yapan Cİ Genel Koordinatörü Hasan Bülent Kahraman ise sözlerine "Görüyorum ki yeni 'sosyete' oluşuyor" diye başladı. Çağdaş Sanat Buluşmaları'nın koleksiyoner konuşmacısı bu kez Karadeniz Holding Yönetim Kurulu Üyesi Doğan Karadeniz oldu. Karadeniz, Türkiye sanat piyasasının dünyanın çok gerisinde olmasını eleştirdi.
CİROLAR ÇOK DÜŞÜK
"Dünyanın en büyük 17'nci ekonomisiyiz ama sanat piyasasında 60'ncı sıralardayız" diyen Karadeniz şöyle konuştu: "Dünya sanat piyasası kayıtlı hacmi 64 milyar dolar. Türkiye'nin 2012 sanat cirosu 150 milyon dolar. Yüzdelik dilime bile giremiyoruz. Öte yandan Türkiye'de bir şirketin ortalama cirosu 2-3 milyar dolar. Demek ki bu piyasanın oluşmasında hatalarımız var."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.