Pazar 22.09.2013
Son Güncelleme: Pazar 22.09.2013

Rekabet tedarik zincirinde olacak

Bülent Ünsal (Oracle): Teda rik zinciri yönetimi, satış ve pazarlama kadar göz önünde olmasa da şirketin toplam bilançosunu etkiliyor. Talebi doğru tahmin etmek ve tam zamanında ulaştırmak gerekiyor. Tedarik zincirinden artık değer zinciri kavramına geçmiş durumdayız.
Can Yapan (PwC): Tedarik zincirinde doğru planlama kadar esneklik de önem kazanıyor. Alandaki lider şirketlerin ortak özelliklerinin başında tedarik zincirini stratejik değer olarak görmek, esneklik-maliyet-sevkiyat optimizasyonu sağlamak ve ürüne göre kendi tedarik zincirlerini farklılaştıracak unsurlar kullanmak geliyor.
Koray Günyaşar (Yakala. co): E-ticaret alanında geleneksel tedarik zinciri yapıları çalışmıyor. Çünkü üretim aşaması ortadan kalkmış oluyor ve daha çok dağıtıma yoğunlaşılıyor. Son tüketici kendisine zamanında ve eksiksiz ulaşılmasını istiyor. Bu yönde çaba sarf etmeyen firmalar kaybediyor.
İsmail Karakış (Deloitte): Pazarlama dünyası değiştikçe tedarik zinciri yöneticileri de gelişmek durumunda. Tek başına iyi bir ürün üretmek yeterli değil, onu doğru zamanda ve doğru şekilde ulaştırmak gerekiyor. Türkiye'de üretimde yalınlaşma, müşteri ilişkileri, pazarlama gibi konular oldukça iyi durumda, şirketler arası rekabet tedarik zincirinde açılıyor. "Müşteri İlişkileri Yönetimi" kavramı yerini "Tedarikçi İlişkileri Yönetimi'ne" bıraktı. Gelecekte rekabet, tedarik zincirleri arasında olacak.
Mesut Mert (Microsoft): Tedarik zincirinin aslında iki ayağı var. Birincisi yönetim diğeri ise bilişim tarafı. Bilişimin işlevi bu alanda en etkin nasıl olunabileceğini bulmaktır. Doğrudan etki üretkenlik ve hız üzerinden oluyor, bu da dolaylı olarak kârlılığı etkiliyor.
Tolga Baloğlu (PwC): Tedarik zinciri konusunda eğitim veren bir üniversite yok. 2023 hedefleri için bu konuda insan kaynağına eğilmek gerekiyor.

Arda Karaçelebi (PwC): İnternet üzerinde yapılan bir değişikliğin fiziksel ortama taşınması çok daha fazla vakit alıyor. Bu konuda insan faktörü ve kültür değişimi de devreye giriyor. Şirket fonksiyonları arasındaki ilişkilerin dönüşümü ve koordineli hale gelmesi şirketin toplam performansını büyük ölçüde etkiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.