Son Güncelleme: Pazar 22.09.2013
Türkiye dünyanın 'altın' ülkesi oluyor
Altın mücevheratı ihracatında dünya lideri olan İtalya'da üreticiler kepenk indiriyor. İkinci sıradaki Türkiye, alıcıların yeni gözdesi
FİYAT REKABETİNDE ÖNDE
İtalya yıllık 3 milyar doların üzerindeki altın mücevher ihracatıyla da dünya lideri konumunda. Türkiye'nin ihracatı ise 2 milyar dolar seviyesinde. Aradaki makasın hızla daraldığını belirten sektör temsilcileri, Türkiye'nin İtalya'nın tahtını salladığını belirtiyor. Ürettiği 3 altın mücevherin birini ihraç eden Türkiye, geniş model seçeneği ve fiyat rekabetiyle hızla yükseliyor. İstanbul'da 1986'dan beri mücevher fuarı düzenleyen UBM Rotaforte'nin Genel Müdürü Şermin Cengiz de İtalya'nın gücünün azaldığını söyledi.
VİCENZA'DA ÜRETİM KRİZİ
Ülkenin altın üretim merkezi Vicenza'da 50 yıldır düzenlenen mücevher fuarına ziyaretçi katılımının 5 yıldır azaldığını belirten Cengiz, "Fuarı yılda 3 kez yerel yönetimler düzenliyor. Çok sayıda şirket ziyaretçi az olduğu için mayıstaki fuara katılmak istemiyor. Ancak fuar yönetimi üreticilere 'Mayıstakine girmezseniz diğerlerine de almayız' şeklinde baskı yapıyor" dedi.
İtalya kan kaybediyor
Yıllık 2 milyar dolarlık altın mücevher ihracatıyla dünyanın ikinci büyük ülkesi konumundaki Türkiye'nin, liderliği İtalyan'nın elinden alması an meselesi. İtalya'da işçi maliyetlerindeki artış, ekonomik kriz ve üretim modelindeki hatalar sektöre ağır darbe vuruyor. Ülkenin üretim merkezi Vicenza'da atölyeler birer birer kapısına kilit vuruyor.
İtalyanlar esnek serviste çok zayıf
Türkler ile İtalyanlar arasında hizmet açısından büyük fark olduğunun altını çizen Cengiz, "İtalyanlar esnek servisi bir türlü öğrenemedi. Türkler öyle değil. Müşterinin her türlü üretim talebine anında yanıt verip siparişi kapıyorlar" diyor.
Ortadoğu'ya 700 milyon $'lık ihracat
Otantik, klasik ve eski tip tasarım ürünleriyle Ortadoğu'nun yoğun ilgisini çeken Türkiye, bölgeye yaklaşık 700 milyon dolarlık ihracat yapıyor. Şermin Cengiz, 3-6 Ekim'de CNR'da düzenleyecekleri İstanbul Jewellery Show'un geçen yıla oranla yüzde 50 büyüdüğünü söylüyor. Cengiz, Ortadoğu'dan da önemli alım gruplarını ağırlayacaklarını açıklıyor.
Mücevherde alışveriş festivali
Türkiye'de ilk kez moda ve hazır giyimden sonra mücevherde de alışveriş festivali yapılacak. UBM Rotaforte'nin 6-9 Şubat'ta İstanbul'da düzenleyeceği Jewellery Shopping Fest'in alanında ilk olduğunu söyleyen Şermin Cengiz, "Bunu tamamen tüketiciye yönelik yapacağız. A ve A Plus segmentte satış yapan 85 firma stand açacak. Ayrıca çok değerli kuyum ustalarına da yer vereceğiz" diyor. Cengiz, Edirne, Tekirdağ, Yalova ve Bursa'dan katılımcılar için otobüs kaldıracaklarını belirtti.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Yumaklı duyurdu! Tarımsal destek ödemeleri başlıyor
- 2 Bakan Bayraktar duyurdu! O alanlara yüzer güneş enerjisi santrali kurulabilir
- 3 Yurt dışında yaşayan vatandaşları ilgilendiriyor! Bakan Işıkhan açıkladı: Artık dijital olarak yapılabilecek
- 4 2. Enflasyon Raporu 9 Mayıs'ta açıklanacak
- 5 Yüzde 30 düştü! İşte ikinci el otomobil fiyatlarının son 1 yıldaki değişimi
- 6 İş dünyasından İsrail ile ticaretin durdurulması kararına destek
- 7 Bakan Özhaseki: Depremin hasarlarının giderilmesi için 1240 şantiyede 110 bin kişi çalışıyor
- 8 İstanbul Havalimanı Avrupa'nın en yoğunu!
- 9 Adana’nın ihracatı 1 milyar dolara ulaştı! Adana’nın ihracatında ilk 4 ayda tekstil sektörü lider
- 10 Para Politikası Kurulu Toplantı Özeti yayımlandı