Pazar 29.09.2013

Mağaza sihirbazından çok sattıran tüyolar

Yüksek cirolu mağaza dekorasyonunda iki yıldır Avrupa'nın en iyisi seçilen mimar Hakan Sekmen, "En iyi malınızı girişe koymayın" dedi

Türkiye'nin istihdam fabrikası perakende sektöründe yatırımların yüzde 50'sini mağaza maliyetleri oluşturuyor. Açılan her alışveriş merkezinde yer almak için büyük paralar ödeyen markalar, yatırımın geri dönüşü için mağaza mimarlarına yüklü bütçeler ayırıyor. Avrupa Gayrimenkul Ödülleri'nde son iki yıldır "En iyi iç mekân mimarı" ödülünü alan HKM Project'in patronu Hakan Sekmen, bir mağazanın yüksek cirolar getirmesi için dört şartın yerine getirilmesi gerektiğini belirtti. Bir mağazanın fiziki unsurlarının yanı sıra akıl, ruh ve kalbe de hitap etmesi gerektiğini belirten Sekmen, "Mağazaya girildiğinde bir karşılama alanına ihtiyaç var. Müşteri içeri girdiğinde bir alışma süreci gerekiyor. Bu nedenle önemli ürünlerin girişe koyulmaması daha akıllıca olur" dedi. Hakan Sekmen, Sabah okurları için AVM'lerdeki mağazaları bu dört kritere göre değerlendirerek en akıllıları seçti.

ERKEK DENEDİĞİNİ ALIR

2006'dan bu yana mağaza tasarımı yapan Sekmen, alışveriş eğilimlerine göre mağaza dekorasyonu yaptıklarını söyledi. Sekmen, "Araştırmalara göre ürünü alıp kabinde deneyen erkeklerin yüzde 65'i kasaya gidiyor, kadınlarda ise bu oran yüzde 25. Kadınlar daha kararsız. Ayrıca kasa kuyrukları da mağaza cirolarını olumsuz etkileyen önemli faktörlerden biri" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.