Giriş Tarihi: 1.10.2013 11:35 Son Güncelleme: 1.10.2013 12:53

Dünya devine büyük şok

13 yıllık şampiyona havlu attıran ‘Elma'... Dünyanın en değerli markaları liginin yeni şampiyonu 98.3 milyar dolarlık değerle iPhone ve iPad'lerin üreticisi Apple oldu.

ABD'li teknoloji devi 13 yıldan bu yana listenin 1 numaralı markası olan Coca-Cola'yı yakaladığı hızlı çıkış sonrası bu yıl yerinden etmeyi başardı. Apple bir önceki yıl 2. sırada iken, 2011 listesinde 8. sırada yer alıyordu.
Interbrand'in yaptığı en değerli markalar sıralamasında Coca-Cola'yı geçen tek marka Apple değil. Listenin ikinci sırasında yer alan yeni ekonomi şirketi Google da içecek devini geçmeyi başardı.
Marka liginin 2013 sıralamasının en tepesinde bu yıl sürpriz değişiklikler yaşanırken ilk 100 içinde önemli giriş çıkışların olmadığı görüldü. Listede Apple ve Google ile birlikte Facebook da önemli çıkışa imza atmayı başardı.
Apple bir önceki yıla göre yüzde 28'lik büyümeyle 98.3 milyar doları yakalarken, Google yüzde 34'lük çıkışla marka değerini 93.3 milyar dolara çıkardı.

FACEBOOK UÇUŞA GEÇTİ

Coca-Cola'nın yüzde 2'lik yükselişle 79.2 milyar dolarlık marka eğerinde kaldığı sıralamada IBM 78.8 milyar dolar, Microsoft 59.5 milyar dolar, GE 46.9 milyar dolar, McDonald's 41.9 milyar dolar, Samsung, 39.6 milyar dolar, Intel 37.2 milyar dolar, 10. sıradaki Toyota ise 35.4 milyar dolarlık rakama ulaştı.
İlk 100 listesinde Amazon.com yüzde 27'lik yükselişle 23.6 milyar dolara, Facebook yüzde 43'lük çıkışla 7.7 milyar dolarlık değere ulaşmayı başardı.
Kaynak: Milliyet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.