Çarşamba 02.10.2013 00:00

"Makine sektörü karın tokluğuna çalışıyor"

MAİB Başkanı Adnan Dalgakıran, makine sektörünün ele alındığı toplantıda çok önemli mesajlar verdi. Dalgakıran, “Sektör karın tokluğuna çalışıyor. Eksiklerimizi görmenin vakti geldi” dedi.

Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) Başkanı Adnan Dalgakıran, Kocaeli'nde düzenlenen 'Makine Sektör Toplantısı'nda çok önemli açıklamalar yaptı. Sektörün mevcut durumuyla ilgili bilgi veren Dalgakıran, gündeme oturacak mesajlar verdi.

KARIN TOKLUĞUNA ÇALIŞIYORUZ

Makine sektörünün güçlü olduğu kadar zayıf yönleri olduğunu vurgulayan Adnan Dalgakıran şöyle konuştu: " Dünyada mücadele artık teknoloji üzerinden yapılıyor. Türkiye, maalesef başkalarının teknolojisini kullanarak üretim yapıyor. Bu, çok büyük bir risk . Almanya' da bize göre çok az sayıda makine üreticisi var. 300 milyar dolar ihracat yapıyorlar. Bizde ise üretici firma sayısı Almanya'nın kat be kat üstünde. Ama 50 firma aynı ürünü yapıyor. Birbirimizi taklit ediyoruz. Kalite, ar-ge ve pazarlama konularında geri kaldığımız için, tam manasıyla karın tokluğuna çalışıyoruz. Çünkü artık bir ürünü yapmak işin sadece 15'ini kapsıyor. Artık üretmekle istediğiniz seviyelere ulaşamıyorsunuz. Makine sektörünün başarılı olması demek, Türkiye'nin başarılı olması demek. Özel bir stratejik plana şiddetle ihtiyacımız var."

SEKTÖRÜN 2023 İHRACAT HEDEFİ 100 MİLYAR DOLAR

Türk makine sektörünün ihracata dayalı büyüdüğünü söyleyen Adnan Dalgakıran şöyle devam etti: "İhracattaki rekabet koşulları gelecekte çok daha çetin olacak. Kamuda makine kullanımına ilişkin 'yerli ürün kullanın' genelgesine rağmen bürokrasinin şanlı direnişi sürüyor. Özel sektör makine yatırımları son 7 çeyrek diliminde küçülüyor. Bu dikkat çekmemiz gereken bir konu. Türk makine sektörü ise tüm olumsuzluklara rağmen büyüyor. Dünya üretiminin yüzde 51'i Uzak Doğu'da yapılıyor. Biz burayla ticaret yapamıyoruz. Nedeni ise yüksek vergiler. Haksız rekabet var. Önümüzde Avrupa pazarı var. Buraya çok önem veriyoruz. Sadece Almanya'nın 200 milyar dolarlık makine ithalatı var. Biz bu pastadan yüzde 1'i bile almakta zorlanıyoruz. Bunun üzerinde kesinlikle çalışmamız lazım. Alman pazarından daha çok pay almamız lazım. Büyümeyi ihracatla gerçekleştiriyoruz. Türkiye'nin sıçramaya ihtiyacı var."
Dalgakıran'ın konuşmasının ardından sektöre yönelik çalışmalar yapan kurumların yöneticileri katılımcılara bilgi verdi. Eximbank Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Metin Çelik, TÜBİTAK Bilimsel Programlar Başuzmanı Taylan Mete Aksoy, KOSGEB Kocaeli Hizmet Merkezi Müdürü Ertuğrul Çetinkaya ve Halkbank Ticari Pazarlama Daire Başkanı Nazmi Bağdınlı katılımcıların sorularını yanıtladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.