Giriş Tarihi: 4.10.2013

Bankaya not vereceğiz

BDDK bankalar için de 'tüketici güven endeksi' oluşturmak üzere çalışma başlattı. Buna göre tüketiciler üç ayda bir bankalara not verecek. Müşteri kırık notu olan bankayla çalışmayacak

Tüketicilerin bankalarla ilgili şikâyetlerinin artması Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nu (BDDK) alarma geçirdi. Müşteri-banka ilişkisinde kimsenin mağdur olmayacağı bir düzenleme için kolları sıvayan kurum, tüketici haklarında devrim gibi bir çalışma başlattı. Artık bankalar için de bir 'tüketici güven endeksi' oluşturulacak. BDDK, anket ve benzeri yöntemlerle vatandaşa bankalardan memnuniyetini soracak. Tüketicinin bankaya duyduğu güveni de ortaya koyacak bu endeks, üç ayda bir kamuoyuna açıklanacak.

AMAÇ ŞİKÂYELERİ BİTİRMEK
Yıllık kredi kartı aidatları, yüksek komisyon ve faizlerle gündemden düşmeyen bankacılık sektöründe tüketicilerin sorunları mahkeme salonlarında artık daha fazla görülüyor. BDDK, endeks çalışmasıyla tüketici şikâyetlerini azaltmaktan çok tamamen ortadan kaldırmayı hedefliyor. BDDK kaynaklarından edinilen bilgilere göre, tüketici güven endeksi tüketici ile bankaları birbirine yakınlaştıracak bir platform olarak tasarlanıyor. Bankaların daha uygun koşullarda ve kalitede hizmet vermesini teşvik edecek endeks, tüketicinin adeta bankaya olan güveni ve müşteri memnuniyetini belirleyen kriteri içerecek. Bu sistemle bankaların şikâyetleri engelleyecek adımları önceden atması planlanıyor. BDDK, müşterilerin çalışacağı bankayı seçmeden önce bu endeksteki karneye bakmaları için de bilinçlendirme kampanyaları yürütecek.

TÜKETİCİ LE HİNE ADIMLAR
BDDK, tüketicilerin bankalarla ilgili mağduriyetlerini sona erdirmek için sektördeki yönetim kadrolarında da daha etkin hareket etmeye başladı. Bankalar Birliği, hakem heyetlerinde ve Katılım Bankaları Birliği'nde BDDK uzmanlarının görev almaya başlamasından sonra tüketici lehine çıkan kararların oranı son bir yılda yüzde 5'ten 70'lere ulaştı. Tüketici lehine çıkan kararlarda kredi kartı ve kredi sözleşmelerinin standarda bağlanması da etki yarattı. Ayrıca BDDK'ya gelen şikâyetlerle ilgili verilen kararların teamül haline getirilerek, benzer şikayetlere uygulanması da tüketici lehine gelişmelerden biri.
VATANDAŞ ANKETLE OYLAMA YAPACAK
BDDK'nın üzerinde çalıştığı bankaların karnesi niteliğindeki tüketici güven endeksi, vatandaşların oylarıyla belirlenecek. BDDK bunun için tüketicilere anket usulüyle sorular soracak.
Detayları hazırlanmakta olan anketler, herkesin yanıtlayabileceği günlük banka işlemlerinde edinilen deneyimlerle doldurulabilecek. Buna göre bankaya belirli kriterlere göre not verilecek.
Üç ayda bir yapılacak bu anketlere göre güven karnesi belirlenecek. Bu karneler tüketicilerle de düzenli olarak paylaşılacak. Vatandaşların bu endekse göre banka seçmeleri bekleniyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.