Cumartesi 05.10.2013 00:00

Brezilya'nın milli içeceği Türkiye'de

Brezilya'nın milli içeceği olarak bilinen Guarana Antarctica, Türkiye'de satışa sunuldu. Amazonlara has bir meyve olan 'guarana' özünden yapılan içecek, aroması ve enerji verici özelliği ile tüketicilerin beğenisini çekiyor.

Gıda ürünleri ithal eden Demak Food and Trade tarafından Türkiye pazarına sunulan Guarana Antarctica markası, Brezilya'da Coca Cola'dan sonra en çok satılan meşrubat olarak biliniyor. Ürünün Türkiye'ye getirilişi hakkında Cihan'ın sorularını cevaplayan şirketin marka yöneticisi Gökçe Birol, Guarana'ya, Brezilya'da düzenlenen bir gıda fuarında rastladıklarını ve ülkesinde çok satan bir ürün olduğunu öğrenince ilgilenmeye karar verdiklerini söyledi.
Türk damak tadına da uygun oluşundan yola çıkarak ürünü Türkiye'de denemeye karar verdiklerini belirten Birol, Guarana hakkında "rakibi olmayan özel bir içecek" dedi. Türkiye'de tüketilen meşrubatların çoğunun yerli olduğunu ve ithal ürünlerin çok az olduğunu vurgulayan marka yöneticisi, "Çok zor olan bu içecek pazarına, muadili olmayan bir ürünle girmek elbette büyük bir avantaj. Pazarda ithal enerji içecekleri var ancak Guarana enerji veren, meyve aromalı bir içecek olarak onlardan ayrılıyor." şeklinde konuştu.
TÜRKİYE'DE BİLİNMİYOR
Brezilya'dan ithal edilen bu içeceğin başlangıç olarak Migros mağazalarında özel ürün kategorisinde satışa sunulan Guarana henüz Türkler tarafından çok fazla bilinmiyor.
Brezilya milli takım sponsoru olan ve dolayısıyla "milli içecek" unvanına sahip olan içeceğin, Türkiye'de tanıtılması için çeşitli spor organizasyonlarına sponsor firma olarak katılıyor. Brezilya Büyükelçiliği'nin de sahiplendiği ve tanıtım çalışmalarına destek verdiği ürün giderek daha bilinir hale geliyor.
Yeni bir ürün olması ve raf ömrünün sadece 9 ay olmasına rağmen Guarana satış oranlarından memnun olduklarını söyleyen firma yöneticisi Nikola Marinçiç, ürünün Türkiye'deki pazar payını arttırmak için bu tanıtım faaliyetlerine büyük önem verdiklerini ifade ediyor.
BREZİLYALILAR MEMNUN
Ürünün Türkiye'de satışa sunulmasıyla birlikte özellikle Türkiye'de yaşayan Brezilyalılardan olumlu tepkiler aldıklarını ifade eden ithalatçı firma, Brezilyalı vatandaşların telefon ve mail göndererek firmaya teşekkür ettiklerini belirtti. "Onların heyecanı bizi de heyecanlandırdı ve ürünün tanıtımına daha önem verdik." diyen şirket temsilcisi, ürünün başarısı hakkında şu sözleri söyledi: "Şu anda Guarana Antarctica pazarda bilinen bir ürün ve sadık müşterilerimiz mevcut. Özellikle daha önce yurtdışında ürünü tanıyan müşterilerimizin yoğun bir ilgisi var, sosyal medyada da güzel tepkiler alıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.