Çarşamba 09.10.2013

Ülker ile Nissin'den 80 milyonluk yatırım

Dünyada yılda 100 milyar paket tüketilen "çabuk erişte", Türkiye pazarına "Makarneks"le girdi. Japon Nissin Foods ile 80 milyon TL'lik ortaklık kuran Ülker, bir yılda 30 milyon paket satacak

Uzakdoğu başta olmak üzere dünyada yaygın olarak tüketilen ve çabuk erişte olarak bilinen "instant noodle", Japon teknolojisiyle Türkiye'ye geldi. Ülker'in çatı kuruluşu Yıldız Holding, yılda 100 milyar paket çabuk erişte satan Japon gıda devi Nissin Foods ile 80 milyon liralık ortaklık kurdu. Üretim Nissin Yıldız'ın Sakarya Hendek'teki tesisinde başladı. Uzakdoğu'da çorba şeklinde tüketilen noodle'ın (erişte) Türk damak zevkine uymaması nedeniyle Makarneks adıyla yeni bir ürün geliştirildi.

1 MİLYAR PAKETLİK PAZAR

Yıldız Holding Gıda Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, Türkiye'de 1 milyar porsiyonluk (paketlik) çabuk erişte pazarı olduğunu söyledi. İlk yıl için 30, 2014'te ise milyon paketlik satış hedefleri olduğunu belirten Tütüncü, "Nissin Yıldız, çabuk erişteyi Makarneks ile Türkiye'de üreten ilk şirket olacak. Hedef kitlemiz gençler, öğrenciler, çalışanlar ve ev hanımları" dedi.
JAPONYA'DA 55 YIL ÖNCE ÜRETİLDİ
NIssIn Foods Holdings Strateji Başkanı Noritaka Ando, çabuk eriştenin Nissin Foods'un kurucularından Momofuku Ando'nun 55 yıl önce icat ettiği bir ürün olduğunu söyledi. Firmanın 18 ülkede üretim yaptığını belirten Ando, "Ürünlerimiz 80'den fazla ülkede satılıyor" dedi. Nissin Yıldız Gıda Genel Müdürü Kenji Kato ise, 1 TL'den satılacak Makarneks'in 3 dakikada hazırlandığını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.