Cumartesi 12.10.2013

Şişe üretmeyi unuttuk!

İhracatçı 'şişe' kriziyle boğuşuyor. Başta zeytinyağı ve soda olmak üzere katlanarak büyüyen üretime Şişecam yetişemedi. Kıtlık nedeniyle birçok üretici siparişini yetiştiremedi

Türkiye'de katlanarak büyüyen gıda ve içecek sektörünün hızına Türkiye'nin cam endüstrisi ayak uyduramadı. Şişe üretiminde tekel durumunda olan Şişecam'a mevcut kapasitesinin üç kat üzerinde talep geldi. Firma talebi karşılayamayınca birçok üretici ithal şişe arayışına girdi. Ancak bu da yüksek kur nedeniyle maliyetleri katladı. Tahminlere göre Türkiye'de 500'den fazla şirkette şişeleme sorunu yaşanıyor.
ZEYTİNYAĞI VE SODA
Şişe sıkıntısı en fazla soda ve zeytinyağı üreticilerini vurdu. Zeytinyağı ihracatı önceki sezona göre 5 kat artarak 86 bin tona çıktı. Ancak yükseliş şişe sıkıntısına takıldı. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Nedim Güreli, şişe üretiminde tekelleşmenin söz konusu olduğunu söyledi. Üretimin ihtiyacı karşılayamadığını belirten Güreli, "Üretim yapan tek firma var. O da bir fabrikasını kapatmış. Kalıp yapıyoruz ama üretemiyoruz. İthalat ve bireysel girişimlerle sorun çözülmeye çalışılıyor" dedi.
YEREL GAZOZCU İTHALAT PEŞİNDE
Şişe bulma sorunu küçük ve orta ölçekli işletmelerde (KOBİ) daha yoğun şekilde yaşanıyor. Büyük firmalar yüklü sipariş avantajını kullanarak küçük üreticilerin önüne geçebiliyor. Bu nedenle Anadolu'nun birçok şehrinde faaliyet gösteren yerel gazoz ve soda üreticileri iki katı maliyete katlanarak ithalat yoluna gitmeye başladı. Sektör temsilcilerinin verdiği bilgiye göre Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda yıllık 2 milyar âdete varan şişe ve cam ambalaj açığı olacak. Öte yandan diğer cam ambalajlarda da ciddi sıkıntılar yaşanıyor. Salça ve turşu gibi gıda maddeleri üreten şirketler de aylardır kavanoz bulamıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.