Perşembe 17.10.2013

İki markadan biri online

Markafoni.com Türkiye'nin online perakende haritasını çıkardı. Buna göre Türkiye'de online mağazası olan markaların oranı yüzde 49'e ulaştı. En çok öğleden sonra saatlerinde online alışveriş yapmayı tercih eden tüketicilerin yüzde 88'i ödemelerini kredi kartıyla yapıyor. Türkiye dünyada internet kullanıcısı en fazla olan 20 ülke arasında yüzde 47 penetrasyon oranı ile 11. sırada yer alıyor. Yine Türkiye'de günümüzde online alışveriş yapan kişi sayısı 10 milyon, bu rakam internet kullanıcılarının yüzde 28'ini oluşturuyor. 2016'da online alışveriş yapan kişi sayısı oranının yüzde 36 ile 16 milyona yükseleceği tahmin ediliyor. Türkiye'nin Avrupa ortalamasına erişiyor olması durumunda ise, bu oranın yüzde 87 ile 31 milyon olması öngörülüyor. Kullanıcı başına online harcama Türkiye'de yılda ortalama 182 euro tutarında. Ayrıca Türkiye 54 milyon kredi kartı sayısı ile Avrupa'da 2. 2 milyon POS makinesiyle de Avrupa'da 1. sırada yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.