Cuma 18.10.2013 00:00

Türkiye’den ikinci Çin hamlesi

Hava savunma füzeleri ihalesinin sürpriz bir şekilde Çinlilere verilmesiyle Türkiye ile Çin arasında filizlenen stratejik işbirliği nükleer ortaklığa doğru yol alıyor

Yüksek irtifa hava savunma füzeleri ihalesinin sürpriz bir şekilde CPMIEC firmasına verilmesiyle Türkiye ile Çin arasında filizlenen stratejik işbirliği nükleer ortaklığa doğru yol alıyor. Enerji Bakanı Taner Yıldız, yapımı planlanan üçüncü nükleer santral için Çinli firmaların müzakere süreci içinde olacağını söyledi. Yıldız açıklamayı Güney Kore ziyaretinde gazetecilerden gelen sorular üzerine yaptı ve "İkinci nükleer güç santraline ilişkin müzakere sürecini kapattık. Bundan sonrasıyla alâkalı gelişmeleri hep beraber takip edeceğiz ama Türkiye'nin nükleer hedefleri bununla sınırlı değil. Bundan sonraki yapacaklarımızda yine Çin'le müzakere etmeyi sürecin haricinde bırakmıyoruz" diye konuştu.
Çinli firmalar bu yıl içinde sonuçlanan Sinop nükleer santrali için daha uygun fiyat teklifi vermelerine rağmen Japonlar'a karşı kaybetmişti. Ancak Türkiye daha sonra savunma açısından stratejik önem taşıyan ve 3.5-4 milyar dolara malolması beklenen yüksek irtifa savunma füzesi ihalesini ABD, Avrupa ve Rus firmaların yerine Çin'li CPMIEC'e vererek büyük bir sürpriz yapmıştı. NATO ve ABD'nin büyük tepkilerine neden olan ihale kesin şekilde sonuçlandırılmazken, hem Çinli firmanın ABD'nin ambargo listesinde olması hemde ilk kez bir NATO üyesinin Çin'den füze sistemi satın alması halen uluslararası gündemdeki yerini koruyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.