Giriş Tarihi: 20.10.2013

Perakendeye bayram dopingi

9 günlük bayram tatili perakendeyi uçurdu. Gıdadan hazır giyime, elektronikten ev ürünlerine kadar birçok sektör bayram ikramiyesini cebe attı. Bayramın ek kazancı toplam 3 milyar doları buldu

9 günlük bayram tatili, perakende cirosunu uçurdu. Aylık cirosu ortalama 15 milyar dolar olan sektör, yaklaşık 3 milyar dolarlık bayram ikramiyesini kasasına koydu. Arife gününden itibaren yoğun ziyaretçi çeken AVM'ler, bayramın son iki gününde dolup taştı. İstinye Park Genel Müdürü Tolga Engin, 5 bin 500 araç kapasiteli otoparklarının bayramın üçüncü gününde dolduğunu söyledi. Geçen yıla göre bu ay ziyaretçi sayısında yüzde 15, ciroda ise yüzde 35'lik artış beklediklerini kaydeden Engin, "İlk iki gün akraba ziyaretlerini bitiren tüketiciler yağmurlu hava nedeniyle AVM'lere geldi. Bu yıl bayram iyi geçti" dedi.
ÜRÜN ÇEŞİDİ ARTIRILDI
Uygun fiyat politikasıyla orta sınıftan yoğun ilgi gören LC Waikiki'nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük de, bayrama iyi hazırlandıklarını söyledi. Ürün çeşidi ve temini gibi konularda öne çıktıklarını belirten Küçük, "Havanın serinlemesi, yeni sezonunun açılması ve uzun bayram nedeniyle bu ay ciromuzun yüzde 35'e yakın artmasını bekliyoruz" diye konuştu.
GIDADA KAMPANYA İŞE YARADI

Biçen Marketleri'nin sahibi İhsan Biçen de, bir haftada cirolarının yüzde 16 arttığını söyledi. Arife gününden başlayarak 350 bini aşkın müşteriye cep telefonu mesajı ve katologlarla ulaştıklarını belirten Biçen, "Bu dönemde en fazla tüketilen patates, soğan ve pirinci neredeyse geliş fiyatına sattık. Bunların çekim gücü oluşturmasını amaçladık. Öyle de oldu" diye konuştu. Türkiye'deki AVM'lerin bayramın ilk günü öğleden sonra açılması da ziyaretçi trafiğini artırdı. Elektronikten ev ürünlerine kadar her kategoride yüksek cirolar elde edildi.
ANADOLU'DA CİRO YÜKSEK
Özelikle Anadolu'da sosyalleşme merkezi haline gelen AVM'ler, bayram tatillerinde İstanbul ve Ankara'dakilerden daha fazla ciro yapıyor. Büyük şehirlerde AVM'lerin en yoğun ziyaretçi çektiği dönemlerin başında ise okulların açılması ve bayram tatilleri geliyor. Türkiye genelinde havanın serinlemeye başlaması da AVM yönetimleri için olumlu bir gelişme. Çünkü tüketiciler kötü hava koşullarında AVM'lere gidiyor.
% 18'DEN FAZLA BÜYÜRÜZ
Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü, AVM cirolarının eylülde bir önceki aya göre yüzde 18 arttığını söyledi. Belgü, "Ekim de bayram dolayısıyla iyi geçti. Büyümenin yüzde 18'den az olacağını tahmin etmiyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.