Pazartesi 21.10.2013

Dünya rekora koşuyor

Küresel araç satışlarının 2013 sonunda geçen yıla göre yüzde 2.5 artarak 84 milyon adedin üzerine çıkması bekleniyor. Böylece sektör 2012'den sonra yeni bir rekora imza atacak

Küresel araç satışları geçen yıldan sonra yeni bir rekora hazırlanıyor. 2013 sonunda araç satışlarının geçen yıla göre yaklaşık yüzde 2.5 artarak 84 milyon adedin üzerine çıkması bekleniyor. Eylül sonu itibarıyla araç satışlarının geçen yıla göre yüzde 4.5 artması, rekora doğru adım adım yaklaşıldığını gösteriyor.

TÜRKİYE'NİN KATKISI

ABD ile Çin gibi büyük pazarlarda artan talep, rekor kırılmasında önemli rol oynuyor. Bunun yanı sıra talebin yüksek seyrettiği Rusya, Hindistan, Brezilya ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerdeki satışlar da rekora büyük destek sağlıyor. Ayrıca Afrika otomotiv pazarındaki büyüme de dikkat çekici. Avrupa ülkelerinde durgunluk ise devam ediyor. Bu yüzden rekor, özellikle tüm yeni araç satışlarının 4'te 1'inin gerçekleştiği Asya ve Çin'den geliyor.

KRİZDEN SONRA İLK

Finansal kriz sonrasında küresel araç satışları 2012'de 82 milyon adetle rekor seviyeye ulaşmıştı. Satışlar, 61.2 milyon adetlere kadar gerileyen 2009'a göre yüzde 34 yükseldi. 2007'de patlak veren kriz öncesinde tüm dünyada 71.9 milyon adet araç satışı gerçekleşmişti. Küresel krizin etkisiyle 2009 yılında daralan dünya otomotiv talebi 2010 itibarıyla yükseliş trendine girmişti. Küresel satışlar 2010'da 74.7 milyona, 2011'de ise 80.2 milyon adede çıktı.
ÇİN PAZARI YÜZDE 18 BÜYÜDÜ
Eylülde en fazla araç satışı 1.9 milyon adetle Çin'de gerçekleşti. Çin otomotivpazarı geçen yıla göre yüzde 18 büyüdü. ABD, 1.1 milyon adetlik satışla Çin'i izledi. Eylül sonu itibarıyla Çin pazarı adet bazında 22.1 milyona, ABD ise 15.2 milyona ulaştı. Batı Avrupa otomotiv pazarında satışlar ise 12.7 milyon adette kaldı. Ancak, Avrupa'nın toparlanması ve pazarın 2011 seviyesine 2017'de ulaşması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.