Salı 22.10.2013
Son Güncelleme: Salı 22.10.2013

'Dolar kıtlığı olacak'

Amerika'da bulunan Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'dan dolar kıtlığı uyarısı geldi. Bakan Babacan, "Doların kıt olduğu döneme girdik. Herkes kendini bu duruma göre ayarlasın" dedi

Ekonomi yönetimi ve iş dünyası ABD'ye yatırım çıkarması yaptı. Ekonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, faiz lobisi ve dolarla ilgili değerlendirmelerde bulundu. FED'in yeni politika döneminde gelişmiş olan ülkelerin sermaye için daha cazip olacağını dile getiren Babacan, "Yeniden dengeleme olana kadar böyle olacak. 3-4 yıl sürebilir. Doların kıt olacağı bir döneme girdik. Herkes kendisini ona göre ayarlayacak. Bizde de oldu. FED'in her açıklamasında her adım piyasalarda aşağı-yukarı yönlü hareketlenmeler olacaktır" değerlendirmesinde bulundu. Gezi olaylarına da değinen Babacan, "Bu olaylar homojen değildi" dedi. Babacan bir gazetecinin "faiz lobisi nerede" sorusuna da şu yanıtı verdi: "Yatırımcılar ve piyasaya oyuncuları üzerinde, İstanbul ve Londra kaynaklı dezenfarmasyon çalışmaları oldu. Faizlerin yükselmesinden toplu şekilde istifade eden kesimler oldu."

KART ÖDEME ARACIM

Kredi kartında takibe düşme oranı ve taksitli satışların tutarı artarken ekonominin patronundan "Kartınızı dikkatli kullanın" uyarısı geldi. Kredi kartının borçlanma değil, ödeme aracı olduğunu vurgulayan Babacan, "Kredi kartı faizi yüksek. Gününde ve tam ödemek esas olmalı. Kazanıp harcıyorsak sorun yok. Kazandığımızın üzerinde borçlanarak harcıyorsak sürekli borç büyüyor" dedi. Kendisinin de kredi kartı olduğunu aktaran Babacan, "Ben de kredi kartı kullanıyorum ama ödeme amaçlı. Kredi amaçlı değil. Fazla nakit taşımamak için. Ama ben nakit de taşırım" diye konuştu.
'RESMİN DIŞINDA KALAMAYIZ'
ABD ile Serbest Ticaret Anlaşması (STA) konusuna değinen Babacan, resmin dışında kalınmayacağını vurguladı. Bakan Babacan, cari açıkta asıl problemin yapısal olduğunu belirterek, kısa vadede sonuç veren politikaların önemli olduğunu söyledi.
YATIRIMCIYA TÜRKİYE ANLATILACAK
Ali Babacan Türkiye Yatırım Haftası kapsamında, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile birlikte Amerika'ya gitti. Los Angeles, San Francisco, Seattle ve Chicago'da gerçekleştirilecek toplantılarda Türkiye'deki yatırım fırsatları anlatılacak. ABD pazarının önemli olduğunu aktaran Babacan, "Burada süpermarketin rafları vardır. ABD genelinde bir metre uzunluğunda bir rafa mal koymak milyarlarca dolar ciro demek. Programımız ağırlıklı olarak yatırımcılara Türkiye'yi anlatabilmek. Önemli olan müşteridir" dedi.
KAZANMAYAN HARCAMASIN
Kredi kartının borçlanma değil ödeme aracı olduğuna dikkat çeken Babacan,"Kredi kartı faizi yüksek. Gününde ve tam ödemek esas olmalı. Kazanıp harcıyorsak sorun yok" dedi. Bakan Babacan, gelirin üzerinde harcama yapmanın hem ülkenin makro dengeleri hem de hane halkı için olumlu sonuçlar vermediğini söyledi. Ali Babacan, tüketici kredilerine yönelik tedbir çalışması olsa da üretim ve yatırıma yönelik kredilerin önünün açık olduğunu vurguladı.
TURİZM GİDERİ 5 MİLYAR $
Türkiye'den yurtdışına giden turist sayısının 4 milyonun üzerine çıktığını ifade eden Babacan, yıllık giderin 5 milyar doları bulduğunu kaydetti. Bakan Babacan, 2023 yılı hedefleriyle ilgili, "Büyüme bazı yıllar düşük, bazı yıllar hızlı olacak. İhracat hedefi gelecek yıl 166.5 milyar dolar. Büyüme yüzde 4. İhracat daha yüksek olursa büyümede daha hızlı olur" dedi. Babacan, iş dünyasının şikâyet ettiğinin aksine bankalarla rahat çalışan çok sayıda firma olduğunu anlattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.