Salı 22.10.2013

Müzmin işsizler azalıyor

OECD ülkelerinde uzun süreli işsiz (12 ay üstü) sayısı 2007'den bu yana ikiye katlandı. Türkiye'nin de aralarında bulunduğu 10 ülkede ise müzmin işsizlerin oranı geriledi

Küresel kriz tüm dünyada yeni bir kavramın türemesini sağladı: Uzun süreli işsizlik. Özellikle Euro Bölgesi'ndeki ülkelerde işsizlik rakamları tırmandıkça uzun süreli işsizlerin (12 aydan daha fazla iş bulamayanlar) sayısı da artıyor. Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ülkelerinde 2007 son çeyreğine göre uzun süreli işsizlerin oranı yüzde 30.8'e yükseldi. OECD içinde sadece 10 ülkede bu oran düştü. Bunların arasında Türkiye'de bulunuyor.
BİZDE DÜŞÜŞ % 7.3

Türkiye'de uzun süre iş bulamayanların oranı 2007 yılının son çeyreğinden bu yana yüzde 7.3'lük düşüş yakaladı. Bu kapsamda, uzun süreli işsizlik yüzde 28.1'den 22.6'ya geriledi. Belçika, Hollanda, Polonya ve Türkiye'de uzun süreli işsizlik yüzde 10'un altında düşerken, Almanya ve Çek Cumhuriyeti'nde bu rakam yüzde 10'un üzerinde gerçekleşti.
LİDER ALMANYA

6 yılda uzun vadeli işsizlik oranı en çok gerileyen ülke Finlandiya oldu. Bu ülkede uzun süreli işsizlerin oranı yüzde 21.6 azaldı. Almanya ise oransal düşüşte 19.4'le üçüncü oldu. Ancak uzun süreli işsizliğini 10.8 azaltarak en hızlı küçülten ülke olmayı başardı. OECD içinde uzun süreli işsizlik ortalaması ise yüzde 35.3 ile tarihi rekorda. Bu ülkelerde toplam 17 milyon kişinin 12 ayı aşkın süredir işi yok. 2007'de bu rakam sadece 8.6 milyon düzeyindeydi. Yani iki katına çıktı.
Krizden en çok etkilenen ülkelerde uzun süreli işsizlikte ciddi artışlar yaşandı. Slovakya yüzde 70.7 ile liderliği aldı. Yunanistan ise yüzde 65.5 artışla yine üst sıralarda. İrlanda'da artış yüzde 59, Portekiz'de yüzde 56.1, İspanya'da ise yüzde 49.3 seviyesinde.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.