Çarşamba 23.10.2013 00:00

ABD'de 400 milyon dolarlık fiyasko

ABD Başkanı Barack Obama’nın, soyadını taşıyan 'Obamacare’ sağlık reformu kapsamındaki sigortalara başvurmak için kullanılan ancak çalışmayan internet sitesinin kurulum ve yazılımını üstlenen dış kaynaklı şirketler ve halkın sağlık sigortası satın alabileceği çevrim içi piyasalar için federal hükümetin yaklaşık 400 milyon dolar para ödediği ortaya çıktı.

Başkan Obama'nın önceki gün Beyaz Saray'da yaptığı basın toplantısında, 'Obamacare' internet sitesinin verimli olarak çalışmamasının 'en çok kendisini çılgına çevirdiğini' söylemesine yol açan 400 milyon dolarlık fiyaskoda, söz konusu paranın büyük bölümü, internet sitesinin kurulum ve yazılımını üstlenen altı ana üstleniciye ödendi. Hükümet Sorumluluk Ofisi'nin (General Accountability Office-GOP) raporuna göre, federal hükümet, halkın sağlık sigortası satın alabileceği çevrim içi piyasaların ve Obamacare sitesinin kurulması için 394 milyon dolar harcama yaptı. Federal Hükümet kapanışının sona ermesiyle birlikte Obamacare sitesine ilişkin sorunlar, başta beyaz Saray olmak üzere, Washington'da dikkatle izlenmeye başlandı. Pazartesi ABD Başkanı Barack Obama, önceki gün Beyaz Saray'da düzenlediği basın toplantısında internet sitesinde yaşanan sorunların savunulacak bir yanı olmadığına değinerek, siteye erişimde yaşanan sorunların 'en çok kendisini çılgına çevirdiğini' dile getirmiş ve bu sorunların giderilmesi için ek yardım alınacağını söylemişti.
Kaynak: DHA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.