Pazar 27.10.2013

Çıtır takı trendi

Kuyumcular altın fiyatının yükselmesiyle çareyi füzyon üretimde buldu. Bu teknolojiyle yükte ve pahada hafif "çıtır takı" üreten şirketler, sektörde yeni trend yarattı. Çıtır takı fiyatları 150 liradan başlıyor

Kuyumcular, altın fiyatının yükselmesiyle düşen talebi canlandırmak için çareyi füzyon teknolojisinde buldu. Bu teknolojiyle ihtişamlı ancak hafif ve ucuz takı üretmeye başlayan kuyumcular, "çıtır takı" adı verilen bu ürünlerle vitrinleri doldurdu. Hem fantezi setler hem de küçük takılar sektörün yeni trendi oldu. ABD'li ve Avrupalı mücevher tasarımcılarının öncülüğünde bu ülkelerde popüler hale gelen imitasyon takılar Türkiye'de beklendiği kadar gelişemedi. Türk tüketicisinin altın takıya olan ilgisi sürerken, artan fiyatlar nedeniyle talep düşmeye başladı.

GRAMAJA OYNUYORUZ

Yamachi Kuyumculuk'un sahibi Arto Yamacı, 10 yıl öncesinin en büyük ihracat pazarları olan ABD ve Avrupa'ya mücevher ihracatının azalmaya başladığını söyledi. Bu ülkelerde imitasyonun altının yerini aldığını belirten Yamacı, "Bizim kuyum mağazaları gibi imitasyon mağazaları var. Ürünleri o kadar güzel konseptle satıyorlar ki, neredeyse altın fiyatına imitasyon ürün alıyorsunuz" dedi. Türkiye'de ise 14 ayar, görünüşü zengin ancak hafif fantezi altın takıların satıldığına dikkat çeken Yamacı, "Türkiye'de hepimiz gramaja oynuyoruz. Çıtır takı satışımız çok iyi gidiyor" diye konuştu.

HEDEFTE ORTADOĞU VAR

Arto Yamacı, ihracatta da çareyi Ortadoğu ve Körfez bölgesinde bulduklarını söyledi. Bu ülkelerin pahalı takıları tercih ettiğinin altını çizen Yamacı, "Irak'a 21 ayar gönderiyoruz. Çıtır takıyı sevmiyorlar. Dubai de iyi bir pazar. İhracatta genel olarak 18 ayar tercih ediliyor" diye konuştu.
TASARIMCI AĞIRLIĞI ARTTI
Kuyumculuk sektöründe 150 ila 300 TL arasında satılan küçük takılara çıtır takı deniyor. Küçük ama gösterişli ve trendlere uygun takılar genellikle dünyada trend olan modellere göre üretiliyor. Son yıllarda ABD ve Avrupa'nın başını çektiği "Designer Jewelry" yani tasarım mücevher kavramı gelişmeye başladı. Bu ülkelerde yüzlerce internet sitesi kuruldu. Yeni markalar yaratıldı. Arto Yamacı, "Artık tasarımcıların yarattığı takılar tercih ediliyor. Hazır giyim gibi takı da moda oldu" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.