Cumartesi 02.11.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 02.11.2013

Al nükleeri ver STA'yı

Türkiye ile Japonya arasında nükleer ile başlayan dostluk, STA ile taçlanacak. Japonya Başbakanı Abe'nin ziyaretinde ticaret anlaşmasının gündeme geldiği öğrenildi. Anlaşmanın 2014 başına kadar imzalanabileceği belirtiliyor. İki ülke Ortadoğu'da da ortaklıklar yapac

Türkiye ile Japonya arasında imzalanan 22 milyar dolarlık nükleer, iki ülke arasında yeni bir ticaret sayfası açıyor. Marmaray'ın açılışı için 100 kişilik işadamıyla Türkiye'ye gelen Japonya Başbakanı Shinzo Abe'nin ziyaretinde Serbest Ticaret Anlaşması'nın (STA) da gündeme geldiği öğrenildi. İki ülke arasındaki ticaretin Japonya lehine olduğunu belirten Ekonomi Bakanlığı yetkilileri, "Oraya ihracatımız 400 milyon dolar. Buna karşılık Japonya'dan 4 milyar dolarlık ithalat yapıyoruz. Buna denge getirecek yeni projeler devreye alınacak" diye. Edinilen bilgiye göre, halen müzakereleri süren STA konusunda da imzalar en geç 2014 başında atılacak. STA anlaşmasıyla gıdadan tekstil ve bilişime kadar 20 ayrı sektörde Japonya ile ticaret uçuça geçecek. Hedef 3 yıl içinde Japonya'ya ihracatın 2 milyar dolara çıkarılması.

NIKKEI'DEN ÖZEL EK

Japonya ile Türkiye'nin başta Irak olmak üzere Ortadoğu'daki birçok ülkenin dev projelerine de birlikte teklif vereceği öğrenildi. İki ülke arasında yeni bir dönem başladığını belirten Deloitte'un Sorumlu Ortağı ve Türk-Japon İş Konseyi Başkan Yardımcısı Mehmet Sami, "Yapılan anlaşmalarla Türkiye, Asya-Pasifik Bölgesi'nde kendinden en fazla söz ettiren ülkeler arasına girdi. STA konusunda da uzun süredir çalışmalar yürütülüyor, sona gelindi" dedi. Nükleer santralın Japonya'da büyük etki yarattığını vurgulayan Sami, şöyle konuştu: "3 milyon tirajlı Nikkei Gazetesi Cumhuriyet'in 90'ıncı yılına özel Türkiye eki yayınladı. Bundan sonra karşılıklı şirket evlilikleri ve satın almalar artacak. Doğrudan yatırımlar hızlanacak."
TİCARETTE ANLAŞMA HEYECANI
Hali hazırda Japonya'ya ihracat yapan ve burada mağazalaşan Çilek Mobilya'dan da STA'ya ilişkin önemli açıklamalar geldi. Çilek Mobilya'nın Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Çilek, "STA, Türkiye ile Japonya arasındaki ticareti farklı bir boyuta geçirir. Japonlar, Türk kültürüne de çok yakın. Ticarette planlı ve çalışkanlar. Türkler ise cesaretli ve pratik. İki ülke birbirini çok iyi tamamlıyor. Biz Japonya'da mağaza açan ilk Türk markası olduk. Kısa sürede de çok beğenildik. Son imzalar ile birlikte yeni bir sayfa açıldığını düşünüyoruz. Bu bizim yatırımlarımızı karşıklı olarak olumlu etkileyecek" dedi.
YENİ YOL HARİTASI HAZIRLANDI
STA kısa süre içinde imzalanacak.
Başta Irak olmak üzere Ortadoğu'daki projelere birlikte girilecek.
Şirket evlilikleri artırılacak.
Japonya'dan teknoloji transferi için özel birim kurulacak.
İki ülkede de ortak müfredata sahip üniversite açılacak.
Türk KOBİ'leri Japon devlerinin tedarik listesine alınacak.
Kiraz, limon ve greyfurt başta olmak üzere sebze ve meyve ihracatının önü açılacak.
Bilişim sektöründe ortak projeler geliştirilecek.
Asya-Pasifik pazarında Japonya anahtar rol üstlenecek.
Japon turistler için ülkenin hükümeti tanıtım desteği verecek.
İTHALAT YÜKSEK İHRACAT AZ
2012'de Türkiye ile Japonya arasında toplam ticaret hacmi 3.9 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu rakamın yaklaşık 3.6 milyar dolarlık kısmını Japonya'dan gerçekleştirilen ithalat oluşturdu. 2013 Eylül ayında Japonya'nın Türkiye'ye yaptığı toplam yatırım miktarı 1 milyar 600 milyon dolara ulaştı. Halen Türkiye'de 165 Japon firması faaliyet gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.