Pazar 03.11.2013 00:00

Turkcell Superonline’a “mükemmeliyet” ödülü

Stratejilerini hayata geçirmedeki başarısını ‘yönetim Oscar’ı ile taçlandırdı.

Turkcell Superonline, Palladium Executing Strategy tarafından stratejileri hayata geçirme konusunda en başarılı şirketlere verilen "Hall of Fame" ödülünü kazanan ilk Türk telekomünikasyon şirketi oldu. Kusursuz strateji uygulama yöntemi ve elde ettiği çarpıcı sonuçlar ile bu ödüle layık görülen Turkcell Superonline'ın başarı hikayesi, stratejik yönetim alanında referans kaynaklar arasında yer alan Harvard Business Review'de de yer alacak.
Turkcell Superonline'ın, altı yılda, sıfırdan 32 bin km fiber ağa ulaşması; 520 bin fiber aboneye erişmesi ve 1 milyon 570 bin haneye fiber sunması; altı yılda 2 milyar TL doğrudan altyapı yatırımı gerçekleştirmesi mükemmeliyet ödülünün alınmasının anahtarları oldu.
Boston'da düzenlenen törende ödülü alan Turkcell Superonline CFO'su Önder Şenol, "Strateji odaklı organizasyon yaklaşımı" ile hem şirketimiz hem ülkemiz için değer yaratan bir noktaya ulaştık. Şimdi aynı yaklaşımı koruyarak önümüzdeki döneme ilişkin orta ve uzun vadeli planlamalarımızı yapıyoruz. Yeni dönemde başarımızın sürdürülebilirliğini destekleyecek ve bizi 'iyiden mükemmele' taşıyacak bir yolculuğa çıkıyoruz" dedi.
Türkiye'de dünya ile aynı anda fiber çağını başlatan Turkcell Superonline, güçlü fiber optik altyapısı sayesinde bu alanda öncü ve prestijli ülkelerden biri haline getirdiği Türkiye'yi uluslararası organizasyonlardaki başarılarıyla da zirveye taşıyor. Rekabetin yoğun olduğu ve yatırımların getirisinin uzun vadede alındığı bir sektörde kısa sürede elde ettiği başarı ile dikkat çeken Turkcell Superonline, uluslararası düzeyde en prestijli ödüllerden biri olan Hall of Fame ödülünü kazanan ilk Türk telekomünikasyon şirketi oldu.
Dünyanın yönetim ve strateji alanında en önemli danışmanları ve düşünürleri arasında yer alan Harvard Üniversitesi profesörlerinden Robert Kaplan ve David Norton tarafından kurulan Palladium Executing Strategy, strateji odaklı bir organizasyon anlayışını benimseyen ve stratejik planlarını hayata geçirme konusunda en başarılı sonuçları elde eden şirketleri Strateji Yönetim Oscar'ı olarak bilinen Hall of Fame ödülü ile onurlandırıyor.
Turkcell Superonline, 2000 yılından bu yana dünyanın en önde gelen özel ve kamu kurumlarının layık görüldüğü bu ödülü bu sene kazanan 15 şirket arasında Türkiye'den tek temsilci oldu. Strateji yönetiminde en başarılı şirketlerin temsilcilerinin yer aldığı ödül töreni 29 Ekim Salı akşamı Boston'da gerçekleştirildi. Turkcell Superonline adına ödülü şirketin CFO'su Önder Şenol aldı.
"Başarının anahtarı stratejinin hayata geçirilmesi"
Önder Şenol, ödüle ilişkin değerlendirmesinde kağıt üzerinde başarılı stratejiler oluşturmanın çok önemli fakat yeterli olmadığını vurgulayarak, organizasyonları başarıya götüren önemli diğer unsurun da stratejinin hayata geçirilmesi olduğunu söyledi. Şenol, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Araştırmalar da, birçok organizasyonun stratejilerini hayata geçirmede zorluklar yaşadığını ve hatta başarısız olduğunu gösteriyor. Hatta Fortune'da yer alan bir araştırmaya göre stratejilerin yüzde 10'undan daha azı etkin bir şekilde uygulanabiliyor. Turkcell Superonline, kağıt üzerinde planlanan stratejileri etkin şekilde hayata geçirme konusunda yarattığı fark ile Strateji Yönetim Oscar'ına layık görüldü. Biz bundan 5 yıl önce pazarda fark yaratmak ve rekabet avantajı kazanmak üzere agresif stratejik ve finansal hedeflere sahip bir şirket olarak yola çıktık. Strateji odaklı bir yönetim, hedeflerimize ulaşmamız için bize net bir araç ve çerçeve verdi. Bugüne baktığımızda güçlü bir büyüme ve güçlü rekabet için stratejimizi başarılı şekilde yönettiğimizi ve hayata geçirdiğimizi görüyoruz. Hem şirketimiz hem ülkemiz için değer yaratan bir noktaya ulaştık. Şimdi aynı yaklaşımı koruyarak önümüzdeki döneme ilişkin orta vadeli planlamalarımızı yapıyoruz. Yeni dönemde başarımızın sürdürülebilirliğini destekleyecek ve bizi "iyiden mükemmele" taşıyacak bir yolculuğa çıkıyoruz."
"Çalışanların stratejinin parçası olması şart"

Turkcell Superonline CFO'su Şenol, önce başarıyı sonrasında ödülü getiren strateji uygulama süreçlerine ilişkin de bilgi verdi. Şenol, hedefleri gerçekleştirecek oyun planını net ve görsel olarak ifade eden strateji haritaları, üst yönetimin stratejik göstergeleri sürekli takip edebileceği sistemler ve çalışanların stratejiye dahil edilmesini sağlayan bir yaklaşımın önemini vurguladı.
"Turkcell Superonline dünyaya örnek oldu"

Robert David Kaplan ise ödül törenin ardından "Sizlerle burada tecrübelerini paylaşan Turkcell Superonline bize her zaman sorulan bazı sorulara yanıt vermiş oldu: "Start-up şirketler bu ödülü alabilir mi?" Bundan 10 yıl önce kurulmuş olan Turkcell Superonline, 2008 yılında ortaya koyduğu stratejileri hayata geçirerek dünya çapında bir şirkete dönüştü ve ödülü aldı. Turkcell Superonline'ın gerçekleştirdiği değişim bana göre Türkiye'deki değişimin bir yansımasıdır."
Turkcell Superonline, 6 yılda 30 kat büyüdü, Harvard oscarını aldı

ABD'de Harvard Üniversitesi bünyesinde oluşturulan en prestijli ödüllerden 'Hall of Farme' ödülünü Turkcell Superonline aldı. Dünyanın peşinden koştuğu ödül şirketin kısa süredeki başarı hikayesi ve stratejilerini hayata geçirmedeki üstünlüğü sonucu verildi.
Dünyanın en büyük şirketlerinin peşinden koştuğu Hall of Farme ödülünü Turkcell Superonline kazandı. Ödül Turkcell Superonline'ın stratejilerini hayata geçirmedeki başarısı ve kısa sürede yazdığı başarı hikayesi sonucu verildi. Palladium Executing Strategy tarafından stratejileri hayata geçirme konusunda en başarılı şirketlere verilen "Hall of Fame" ödülünü kazanan ilk Türk telekomünikasyon şirketi de böylece Turkcell Superonline oldu. Turkcell Superonline'ın, 6 yılda, sıfırdan 32 bin km fiber ağa ulaşması; 520 bin fiber aboneye erişmesi ve 1 milyon 570 bin haneye fiber sunması; altı yılda 2 milyar TL doğrudan altyapı yatırımı gerçekleştirmesi mükemmeliyet ödülünün alınmasının anahtarları oldu. Ödüle layık görülen Turkcell Superonline'ın başarı hikayesi, stratejik yönetim alanında referans kaynaklar arasında yer alan Harvard Business Review'de de yer alacak. Dünyanın yönetim ve strateji alanında en önemli danışmanları ve düşünürleri arasında yer alan Harvard Üniversitesi profesörlerinden Robert Kaplan ve David Norton tarafından kurulan Palladium Executing Strategy, strateji odaklı bir organizasyon anlayışını benimseyen ve stratejik planlarını hayata geçirme konusunda en başarılı sonuçları elde eden şirketleri Strateji Yönetim Oscar'ı olarak bilinen Hall of Fame ödülü ile onurlandırıyor.
EKİBİMİZ DE İNANDI

Ödül töreni için ABD'nin Boston şehrinde bulunan Turkcell Superonline CFO'su Önder Şenol gazetecilerle sohbet toplantısında başarının tüm ekibin belirlenen stratejiye inanması ve ortak olmasıyla geldiğini söyledi. Şenol, "Bu ödülün sahibi şirketteki harika insanlar. Getirdiğimiz metod ve stratejiye her bir çalışanın sahip çıkmasını sağladık" dedi. Strateji belirlenmesinin yanında bunun hayata geçirilmesinin de çok zor olduğunu hatırlatan Şenol yakaladıkları sıra dışı başarıların 'kusursuz strateji uygulamaları' sonucu olduğunu belirtti. 6-7 senelik dönemde hem finansal hem de organizasyon olarak neredeyse 30 kat büyüdükleri bilgisini veren Şenol Turkcell Superonline için özellikle 2008 yılının önemine vurgu yaptı. Önder Şenol şunları söyledi: "2004'de Turkcell'e alt yapı hizmeti sunmak için kurulduk. 2008 yılında ise çok önemli bir kavşağa geldik. Kendi altyapısına sahip yenilikçi Telekom operatörü olmayı vizyon edindik. Bundan sonraki dönemde yanı 2009-2013 yılları arasında belirlenen stratejinin uygulanma süreci yaşandı ve başarılar peş peşe geldi." Bu süreçte elde edilen rakamlarla ilgili de bilgi veren Önder Şenol, "Bin megabit hızına ulaşan 7 ülkeden birisi olmamızda öncü olduk. 6 yılda 1 milyar dolar yatırım yaptık. 1.5 milyon haneye ulaşacak alt yapıyı tamamladık. 12 şehirde 32 bin kilometre fiber altyapı kurduk" dedi.
2023'E HAZIRLANIYORUZ

Önder Şenol, Türkiye'nin 2023 hedefleri stratejik bir partner olduklarını belirterek şunları söyledi: "Strateji odaklı organizasyon yaklaşımı" ile hem şirketin hem ülkemiz için değer yaratan bir noktaya ulaştık. Şimdi aynı yaklaşımı koruyarak önümüzdeki döneme ilişkin orta ve uzun vadeli planlamalarımızı yapıyoruz. Yeni dönemde başarımızın sürdürülebilirliğini destekleyecek ve bizi 'iyiden mükemmele' taşıyacak bir yolculuğa çıkıyoruz."
TÜRKİYE'DEKİ DEĞİŞİMİN YANSIMASI

Boston'daki törende ödülü Turkcel Süperonline adına CFO Önder Şenol aldı. Törenin ardından konuşan Profösür Robert David Kaplan "Sizlerle burada tecrübelerini paylaşan Turkcell Superonline bize her zaman sorulan bazı sorulara yanıt vermiş oldu, Start-up şirketler bu ödülü alabilir mi?" Bundan 10 yıl önce kurulmuş olan Turkcell Superonline, 2008 yılında ortaya koyduğu stratejileri hayata geçirerek dünya çapında bir şirkete dönüştü ve ödülü aldı. Turkcell Superonline'ın gerçekleştirdiği değişim bana göre Türkiye'deki değişimin bir yansımasıdır" dedi
ÖDÜL GETİREN RAKAMLAR
- Turkcell Superonline 2008 yılından bu yana 2 milyar TL yatırım yaptı.
- 75 ile temas eden 32 bin kilometrelik fiber altyapı oluşturdu.
- 12 şehirde 1 milyon 570 binin üzerinde ev ve işyerinin kapısına kadar ulaşan 1000 Mbps hızında interneti götürdü.
- Fiber abone sayısını 520 binin üzerine çıkardı.
- Fiber internet pazarında 2013 yılı ilk yarı sonu itibariyle yüzde 58 pay ile pazar lideri oldu.
- Genel internet pazarındaki payını da istikrarlı bir şekilde artıran Turkcell Superonline'ın pazar payı 2010 yılında yüzde 3, 2011'de yüzde 6 iken 2012 sonunda yüzde 9'a ulaştı.
- 2013 yılı üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27 artışla 237 milyon TL gelir elde etti.
6 YILDA BÜYÜK DEĞİŞİM

- 2004 yılında Turkcell'e transmisyon altyapısı sağlamak üzere kuruldu.
- 2008 yılında stratejik bir değişikliğe giderek yeni vizyonunu "kendi altyapısına sahip yenilikçi telekom operatörü olmak" şeklinde belirledi. Bu vizyon çerçevesinde ilk yıl fiber omurganın inşasına odaklanıldı.
- 2009'da fiber şebekenin şehir içlerine doğru genişletilmesi ve daha fazla ev ve işyerinin kapısına kadar ulaşılmasına odaklanıldı. Bu dönemde ilk finansal dönüm noktalarından olan pozitif FAVÖK aşamasına da geçildi.
- 2010 yılında abone sayısını artırmaya yönelik çalışmalara ağırlık verildi.
- 2011 ise abone başına geliri yükseltmek üzerine yoğunlaşıldı. Bu senenin sonunda diğer bir finansal dönüm noktası olan pozitif FVÖK gerçekleştirildi.
- 2012 yılı sonunda net pozitif kar ile yatırımların geri dönüşü alınmasında ilk aşamaya ulaşıldı.
"Hall of Fame" ödülü nedir

Palladium Balanced Scorecard Hall of Fame ödülü, strateji odaklı organizasyon modelini başarıyla uygulayan ve uygulamalarını rekabette fark yaratan performans sonuçlarıyla birleştiren başarılı kuruluşlara veriliyor. Dünyanın dört bir yanından yüzlerce başvuru uzmanlar tarafından değerlendiriliyor. Son elemeler ise dünyanın yönetim ve strateji alanında en önemli danışmanları arasında yer alan ve Palladium Executive Strategy'nin kurucuları olan Robert Kaplan ve David Norton tarafından gerçekleştiriliyor. Ödül kazanan kuruluşların başarılı uygulamaları, işletme yönetimi ve stratejik yönetim alanında referans kaynaklar arasında yer alan Harvard Business Review'de okuyucularla paylaşılıyor.
"Strateji odaklı organizasyon" nedir?

Strateji Odaklı Organizasyon, stratejik değişimin üst düzey liderler tarafından harekete geçirilmesi, stratejinin operasyonel terimlere ve kavramlara dönüştürülmesi, şirket birimlerinin stratejilerle hizalanması, stratejilerin herkesin günlük işi/görevi haline getirilmesi ve stratejilerin devamlı bir süreç olarak yönetilmesini temel alan bir yaklaşımdır. Robert Kaplan ve David Norton'ın 1996'dan bu yana geliştirdiği bu yöntemler, dünyanın en önde gelen strateji yönetim çerçevesi olarak bilinmektedir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.